| کد خبر: 240340 |

مرور وعده‌ های مسئولان:

◄ 2 دلیل برای عدم بهره برداری از آزاد راه اصفهان شیراز در نوروز

تامین دیر هنگام قیر مورد نیاز و مشکلات موجود سر راه تامین منابع اعتباری مورد نیاز سبب شده در موعد مقرر یعنی پایان امسال نتوانیم آزادراه اصفهان شیراز را افتتاح کنیم.

تین نیوز

بر اساس وعده مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور در آبان ماه امسال، آزادراه اصفهان-شیراز تا پایان امسال یا نهایتا ابتدای سال آینده به بهره‌ برداری می رسید اما خیرالله خادمی یک ماه بعد، این وعده را اصلاح کرد و گفت: تامین دیر هنگام قیر مورد نیاز و مشکلات موجود سر راه تامین منابع اعتباری مورد نیاز سبب شده در موعد مقرر یعنی پایان امسال نتوانیم آزادراه اصفهان شیراز را افتتاح کنیم.

به گزارش تین نیوز، خیراله خادمی این وعده را 17 آبان ماه بیان کرد و گفت: در پی سفر رئیس‌ جمهور مقرر شد تا روند تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان که به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌ های عمرانی کشور است، تسریع شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به پیشرفت فیزیکی امیدواریم بتوانیم با تامین مالی به موقع تا پایان سال یا اوایل سال ۱۴۰۱ این محور آزادراهی را به اتمام برسانیم، گفت: برای تکمیل آزاد راه شیراز-اصفهان حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و برای بهره‌ برداری اولیه این میزان نیاز به ۱۲۰۰ میلیارد تومان می‌ رسد که ۵۰۰  میلیارد تومان را باید دولت بپردازد و ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز سهم سرمایه‌ گذار یعنی صندوق بازنشستگی وزارت دفاع است.

اما حدود یک ماه بعد و در تاریخ 10 آذر ماه، خادمی اعلام کرد: تامین دیر هنگام قیر مورد نیاز و مشکلات موجود سر راه تامین منابع اعتباری مورد نیاز سبب شده تا در موعد مقرر یعنی پایان امسال نتوانیم آزادراه اصفهان شیراز را افتتاح کنیم اما همه تلاش‌ مان را خواهیم کرد که مردم در ایام نوروز بتوانند از این محور استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در سال جاری تحویل قیر با تاخیر مواجه شد و در حال حاضر نیز به دلیل پایین بودن دما نمی‌ توان آسفالت را در محور استفاده کرد چرا که کیفیت آسفالت پایین می‌ آید در این گرانی قیر به صرفه نیست.

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل در عین حال افزود: همه تلاش‌ مان را به کار می‌ بندیم تا مردم در ایام نوروز از این محور آزادراهی استفاده کنند، اما مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

خادمی از جمله این مشکلات را نیاز به حدود حدود ۳۶۰ کیلومتر نیوجرسی ذکر کرد و ادامه داد: آزاد راه مذکور به سرمایه‌ ای حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای بهره‌ برداری اولیه نیاز دارد که سهم دولت و سرمایه‌گذار (بنیاد تعاون ناجا) هر یک ۵۰ درصد است و هیچ به دلیل محدودیت‌ های کنونی سهم خود را پرداخت نکرده‌ اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.