| کد خبر: 237650 |

◄ تکمیل کریدورهای ریلی و حمایت از تولید داخل در دستور کار شرکت راه آهن

در دوران جدید با حمایت دولت و مجلس، کریدورهای ریلی تکمیل شده و با راه اندازی واقعی کریدورها، درآمدهای اقتصادی افزایش خواهند یافت.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن گفت: در دوران جدید با حمایت دولت و مجلس، کریدورهای ریلی تکمیل شده و با راه اندازی واقعی کریدورها، درآمدهای اقتصادی افزایش خواهند یافت و درآمد به دست آمده در حوزه توسعه خطوط، توسعه ناوگان و پیشرفت بخش ریلی صرف خواهند شد.

به گزارش تین نیوز، سید میعاد صالحی این مطلب را در مراسم معارفه خود که 26 مهر ماه امسال برگزار شد، عنوان کرد و افزود: باید سعی شود با همدلی و همت مضاعف کریدورهای ریلی فعال شوند تا توسعه هرچه بیشتر راه آهن در کشور و افزایش ارتباطات با کشورهای منطقه و جهان را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید:

وی خاطرنشان کرد: دوران جدیدی در حوزه حمل و نقل ریلی در کشور در پیش رو خواهیم داشت، حوزه ریلی از مهمترین بخش‌ها است و با توجه به وسعت کشور به عنوان بهترین شیوه حمل و نقلی، راه آهن می تواند برای بالا بردن سهم اقتصاد کشور نقش آفرینی کند.

او گفت: برای دستیابی به سهم ۲۰ درصدی در بخش مسافری و ۳۰ درصدی حمل بار ریلی، باید الزامات آن فراهم شده و موانع موجود رفع شوند.

وی با بیان این‌ که تأمین مالی از مسیرهای مختلف و سرمایه گذاری خارجی و فعال سازی کریدورهای خارجی پیگیری خواهد شد، افزود: در برخی مناطق کشور چشمه‌ های بار مهمی با بازدهی بالا وجود دارد که می‌توان با ساخت ۱۰ کیلومتر ریل این چشمه‌ ها را به شبکه سراسری کشور متصل کرد.

صالحی عنوان کرد: ظرفیت‌های بدون استفاده‌ ای داریم که باید با بهره برداری از آنها، حوزه باری و مسافری را پیش برده و لازم است تا شرایط تأمین مالی را از مسیر‌های مختلف فراهم کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر استفاده از صاحبان تجربه و ایده و ظرفیت تولید داخل در پیشبرد صنعت ریلی، خاطرنشان کرد: توسعه اقتصادی کشور با توسعه حمل و نقل محقق می‌ شود که مهمترین مود آن حمل و نقل ریلی است.

وی همچنین 24 مهر ماه در اولین نشست خود با اعضای هیئت مدیره  شرکت راه آهن گفت: باید چالش ها و ماموریت ها را از زوایای متعدد بررسی کرد تا بتوانیم بهترین تصمیم را برای حصول نتیجه مطلوب انتخاب کنیم.

صالحی افزود: نگاه و اولویت اول، حمایت از تولید داخل است و از تمام ظرفیت ها برای پیشرفت و تأمین نیازها و سرعت بخشیدن به توسعه صنعت حمل و نقل ریلی استفاده می کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.