| کد خبر: 190924 |

معاون شهردار تهران وعده داد:

◄ انجام3.5 درصد سفرهای شهر تهران با دوچرخه؛ طی پنج سال

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص توسعه دوچرخه سواری در تهران گفت: طبق برنامه توسعه ملی دوچرخه، سالیانه ۱۲۰ کیلومتر به مسیرهای ویژه دوچرخه سواری تهران اضافه خواهد شد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص توسعه دوچرخه سواری در تهران گفت: طبق برنامه  توسعه ملی دوچرخه، سالیانه ۱۲۰ کیلومتر به مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری تهران اضافه خواهد شد.

به گزارش تین‌ نیوز، محسن پورسید آقایی در نشست خبری که 27 خرداد با خبرنگاران برگزار کرد، افزود: برنامه و سند توسعه ملی دوچرخه در سازمان حمل‌ونقل و ترافیک تصویب شده است.

وی با تاکید بر این‌که سند ذکر شده در هفته اول تیر در شورای ترافیک تهران به بحث گذاشته می‌شود، افزود:  بر اساس این سند مجموعاً در پایان پنج سال، در حدود 3.5 درصد سفرهای شهر تهران با دوچرخه انجام خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: با اجرای این سند سالیانه ۱۲۰ کیلومتر به مسیرهای ویژه دوچرخه سواری تهران اضافه خواهد شد.

به گفته وی هزینه اقتصادی و بهداشتی که آلودگی هوا به مردم وارد می‌کند براساس اعلام رسمی بانک جهانی، این هزینه در تهران ۲.۶ میلیارد دلار در سال بوده که رقم بسیار زیادی است.

پورسید آقایی در مورد سرانجام طرح جلوگیری از آلایندگی موتورسیکلت‌ها نیز بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری به‌شدت به دنبال توقف تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری هستند که خوشبختانه پس از کش و قوس‌های فراوان این مهم محقق شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اظهارکرد: یکی دیگر از راه حل‌های عبور از موتورسیکلت‌های کاربراتوری این است که براساس قانون به ازای شماره‌گذاری هر موتورسیلکت جدید یک موتور کاربراتوری از چرخه خارج شود که قرار بود در دی ماه سال گذشته این مهم محقق شود اما با فشار رسانه‌ای بخش موتورسازی این اتفاق مهم یک سال به تعویق افتاد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.