| کد خبر: 188180 |

مرور وعده‌های مسئولان:

◄ وعده بهره‌برداری خط یک قطار شهری تبریز تا پایان امسال

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه وعده داد خط یک قطار شهری تبریز تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

تین نیوز

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه وعده داد خط یک قطار شهری تبریز تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش تین نیوز، مصطفی مولوی فرد اوایل اردیبهشت ماه امسال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا آخر سال ۹۸ تمامی ایستگاه‌های خط یک قطار شهری را به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون ۱۱ ایستگاه از این خط به بهره‌برداری رسیده است، گفت: تا آخر خرداد ایستگاه ۱۲ خط یک به مدار قطار شهری اضافه شده و تا آخر سال ۹۸ نیز تمامی ایستگاه‌های خط یک قطار شهری را به مرحله بهره‌برداری می‌رسانیم.

او افزود: تا پایان سال علاوه بر بهره‌برداری از خط یک، حفاری تونل‌ها در خط دو ادامه یافته، در خط سه، در تلاش برای پی ریزی خواهیم بود و از سوی دیگر مطالعات خط چهار نیز تکمیل خواهد شد.

مولوی فرد در خصوص هزینه‌های انجام شده در خطوط مختلف مترو تبریز، بیان کرد: خط یک قطار شهری دو هزار و ۵۱ میلیارد تومان به ارزش واقعی و به روز شش هزار و ۲۰۵ میلیارد، خط دو، ۵۷۷ میلیارد و به ارزش به روز هزار و ۱۵۳ میلیارد و مطالعات خط سوم و چهارم شش میلیارد و به ارزش به روز ۱۰ میلیارد، هزینه دربر داشته است.

به گفته وی، در مجموع دو هزار و ۶۳۴ میلیارد تومان به ارزش واقعی و به روز هفت هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان تا به امروز برای قطار شهری تبریز هزینه شده که هزار و ۲۳۳ میلیارد آن توسط دولت و هزار و ۴۰۱ میلیارد توسط شهرداری تأمین شده است.

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه همچنین از انجام مطالعاتی برای راه‌اندازی سیستم " ای آر تی" در مسیر بی آر تی تبریز خبر داد و گفت: اگر قرارداد آن تا پایان سال منعقد شود، سه سال برای اجرایی شدن آن زمان نیاز است و در صورت اجرایی شدن آن، تبریز اولین شهر کشور خواهد بود که از این سیستم حمل و نقل بهره‌مند می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.