| کد خبر: 228613 |

اولین پرواز گرگان به آکتائو ۱۲ فروردین انجام می‌شود

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در گلستان گفت: با پیگیرهای مکرر و تلاش‌های صورت گرفته، پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان از ۱۲ فروردین آغاز خواهد شد.

تین نیوز

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در گلستان گفت: با پیگیرهای مکرر و تلاش‌های صورت گرفته، پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان از ۱۲ فروردین آغاز خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، ذوالفقار امیرشاهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بعد از دو سال پیگیری به‌منظور برقراری پرواز گرگان به آکتائو از طریق مقامات ارشد استان، خوشبختانه این پیگیری منجر به این توافق مهم و استراتژیک شد.

وی افزود: استان گلستان قابلیت‌های مختلفی از جمله تنوع اقلیمی، تاریخی، جغرافیایی و... دارد و زمینه گسترش مراودات خارجی در آن فراهم است.

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در گلستان بیان کرد: با وجود محدودیت‌های شیوع کرونا، پرواز گرگان به آکتائو راه‌اندازی شده است.

امیرشاهی با اشاره به اینکه اولین پرواز ۱۲ فروردین‌ماه انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: پرواز گرگان به آکتائو ادامه خواهد داشت. در حال حاضر گروه‌های مختلف تجاری، صنعتی، عمرانی و... از استان گلستان با کشور قزاقستان همکاری دارند و تعداد زیادی قزاق هم در گلستان سکونت دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه پیشنهاد برقراری پرواز گرگان به استانبول داده شده و پیگیر این پرواز هستیم، گفت: اگر زمینه‌ها فراهم شود خط پروازی گرگان به استانبول نیز راه‌اندازی خواهد شد. تعداد زیادی از دانشجویان گلستانی در ترکیه در حال تحصیل هستند و تجار و صاحبان صنایع نیز به ترکیه رفت‌وآمد دارند، لذا بستر برقراری چنین پروازی نیز فراهم است.

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در گلستان در پایان سخنان خود تأکید کرد: تلاش داریم ارتباط با دیگر کشورها را نیز گسترش دهیم و امیدواریم شرایط کرونا بهتر شود و اطمینان بیشتری شکل بگیرد تا تجار و بازرگانان راحت‌تر به تجارت خارجی خود ادامه دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.