| کد خبر: 173346 |

◄ تهدید آمریکا درآمد پروازهای عبوری ایران را کاهش خواهد داد؟

اخیراً اداره هوانوردی فدرال ایالات‌متحده آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به خطوط مسافربری نسبت به استفاده از فضای آسمان ایران هشدار داده است و این موضوع نگرانی‌هایی را در راستای کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران ایجاد کرده است.

تین نیوز

اخیراً اداره هوانوردی فدرال ایالات‌متحده آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به خطوط مسافربری نسبت به استفاده از فضای آسمان ایران هشدار داده است و این موضوع نگرانی‌هایی را در راستای کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران ایجاد کرده است.

به گزارش تین‌نیوز، فضاسازی جدید آمریکا علیه ایران این نگرانی را به وجود می‌آورد که این هشدار به چه میزان می‌توانند به روی کاهش پروازهای خارجی از آسمان ایران تاثیر بگذارد و از سوی دیگر به چه میزان باعث کاهش درآمدهای ارزی پروازهای عبوری خواهد شد.

بر اساس آمارهای منتشر شده تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران در سال 1395، رقم 382 هزار و 162 سورتی بوده که این تعداد در سال 1396 با 11درصد رشد به 426هزار و 684سورتی رسیده است اما این آمار در طی چند ماه گذشته در راستای انتقال بخشی از پروازهای قطر به آسمان عراق و خروج تعدادی از ایرلاین‌ها خارجی از بازار حمل‌ونقل هوایی ایران کاهش یافته است.

اواخر سال گذشته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این‌که دلیل اصلی کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران چیست؟ این‌گونه پاسخ داد: به دلیل ناامن بودن آسمان عراق، شرکت‌های هواپیمایی ناچار بودند از حریم آسمان ایران استفاده کنند اما اخیرا با توجه به اتفاقات سیاسی که در کشور عراق افتاده است آسمان این کشور امن شده و شرکت‌های هواپیمایی مانند امارات برای این‌که بتوانند مسیرهای کوتاه‌تری را انتخاب کنند به سمت آسمان عراق خواهند رفت.

عابدزاده با تاکید بر این‌که مسلما شرکت‌های هواپیمایی برخی از مسیرهایی که به سمت اروپا و دیگر کشورها از آسمان عراق نزدیک‌تر باشند اقدام به خروج پروازهای خود از آسمان ایران خواهند کرد، عنوان کرده بود: ما هم در سازمان هواپیمایی کشوری یکسری راهکارها برای کاهش خروج پروازهای عبوری از آسمان ایران خواهیم داشت و در همین راستا متخصصان ما در حال بررسی این راهکارها هستند.

او گفته بود؛ ایجاد مسیرهای جدید که ظرف یک سال اخیر ایجاد شده است بسیار مورد استقبال شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی قرارگرفته است و اگر بتوانیم مسیرهای مستقیم به سمت شرق و غرب ایجاد کنیم مطمئنا می‌توانیم فضای رقابتی را برای رقابت با سایر کشورهای همسایه برای خود متصور شویم.

با توجه به مشکلات ارزی  در کشور و تلاش دولت برای افزایش درآمدهای غیرنفتی، حفظ و تلاش برای افزایش رقابت‌پذیری در راستای افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران بیش از گذشته اهمیت پیدا می‌کند.

ارتقای سطح خدمات در صنعت حمل‌ونقل هوایی یکی از مهم‌ترین محورها برای افزایش و جذب بیشتر پروازهای عبور است که از سوی دیگر می‌تواند باعث وابسته کردن کشورهای جهان به‌خصوص کشورهای منطقه، به ایران باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.