| کد خبر: 231207 |

نگران افزایش سوانح رانندگی استان همدان هستیم

رییس پلیس راه استان همدان گفت که آمار سوانح رانندگی در محورهای فرعی و روستایی استان شامل واژگونی خودرو، برخورد با عابر پیاده و همچنین موتور سیکلت افزایشی و نگران کننده است

تین نیوز

رییس پلیس راه استان همدان گفت که آمار سوانح رانندگی در محورهای فرعی و روستایی استان شامل واژگونی خودرو، برخورد با عابر پیاده و همچنین موتور سیکلت افزایشی و نگران کننده است.

به گزارش تین نیوز، سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: پنج نفر طی ۲ ماه نخست سال گذشته براثر سوانح رانندگی در جاده های روستایی این استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مدت مشابه امسال با بیش از ۲.۳ برابر افزایش به ۱۳ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: همچنین در ۲ ماه نخست امسال ۵۱ نفر در حوادث جاده های روستایی استان همدان مجروح شده اند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۸ نفر بوده است.

وی به اشاره به علل وقوع سوانح در جاده های روستایی، افزود: سه مولفه موتورسیکلت، عابر و خودرو در رشد سوانح رانندگی جاده های روستایی موثر هستند که مهم‌ترین علت فراوانی تصادف موتورسیکلت در این محورها، نقص سیستم روشنایی است.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: با وجود نقص سیستم روشنایی و دیده نشدن وسیله نقلیه از سوی دیگر کاربران جاده، موتورسواران شب هنگام اقدام به تردد در جاده های روستای می کنند که این اقدام آنها موجب افزایش چشمگیر حوادث رانندگی شده است.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: ۱۰۰ درصد موتورسوارانی که در جاده های روستایی تردد دارند فاقد کلاه ایمنی هستند، همچنین ۹۵ درصد آنها فاقد گواهینامه رانندگی و بیمه نامه وسیله نقلیه می باشند.

وی با بیان اینکه آمار وقوع واژگونی خودرو در جاده های روستایی زیاد است، اظهار داشت: وجود دوربین ثبت تخلف در جاده های اصلی امکان تخلف و افزایش غیرمجاز سرعت را از رانندگان سلب کرده، اما همین افراد هنگام ورود به جاده های روستایی بواسطه نبود ابزار کنترلی، با سرعتی ۲ تا سه برابر حد مجاز، تردد می کنند.

رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: میزان سرعت پیش بینی شده برای جاده های روستایی شب هنگام ۴۰ کیلومتر و در روز ۵۰ کیلومتر بر ساعت است، در حالیکه سرعت خودروها در مسیرهای روستایی استان همدان به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت نیز می رسد.

سرهنگ عزیزی، تردد عابران را از دیگر عوامل افزایش سوانح در جاده های روستایی عنوان کرد و گفت: اغلب این افراد بی توجه به تردد وسایل نقلیه از عرض حجاده عبور می کنند که بسیار خطرناک و حادثه ساز است.

رییس پلیس راه استان همدان گفت: این استان دارای سه هزار و ۲۷۲ کیلومتر راه روستایی است و با توجه به ماموریت اصلی پلیس راه مبنی بر پیشگیری از بروز سوانح در جاده های اصلی، امکانات و نیروی لازم برای کنترل مسیرهای روستایی وجود ندارد.

به گفته وی، براساس معیارهای استاندارد باید به ازای هر ۵۰ کیلومتر راه اصلی یک نیروی پلیس وجود داشته باشد که این استاندارد در همدان رعایت شده اما برای کنترل راه فرعی و روستایی از نظر چارت سازمانی نیرویی نداریم و تیم های پلیس به صورت سرزده و رندومی اقدام به  گشت زنی و کنترل راه های روستایی می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.