| کد خبر: 202835 |

اتوبوس‌های شهری همدان ملزم به استفاده از سوخت یورو ۴ شدند

معاون پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: به منظور کاهش آلودگی هوا اتوبوس‌های شهری شهرداری همدان ملزم به استفاده از سوخت یورو ۴ شدند.

تین نیوز

معاون پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: به منظور کاهش آلودگی هوا اتوبوس‌های شهری شهرداری همدان ملزم به استفاده از سوخت یورو ۴ شدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، عادل عربی بیان کرد: ۲ کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا به منظور تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس و ۲ کارگروه برای بررسی وظایف و اقدام های دستگاه های مختلف برای کاهش آلودگی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه عمده علت آلودگی هوا،ناوگان اتوبوسرانی خصوصی و شهرداری است اظهار داشت: تاکنون اتوبوس ها از گازوئیل های معمولی استفاده می کردند در حالیکه نفت و گاز یورور ۴ در استان موجود است.

معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: مقرر شد با هماهنگی شهرداری و شرکت پخش فرآورده های نفتی تا زمینه سوختگیری این وسایل نقلیه را فراهم کنند و یک جایگاه اختصاصی برای اتوبوس ها پیش بینی شود.

عربی بیان کرد: نظارت بر مراکز معاینه فنی توسط اداره کل محیط زیست و پلیس راهنمایی و رانندگی تشدید می شود همچنین اتوبوس های خصوصی مکلف به دریافت معاینه فنی شدند.

وی اظهار داشت: همچنین مقرر شد در صورت لزوم اتوبوس های شهرداری در صورت آلایندگی و دود زا بودن توقیف و نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: اعمال جریمه برای اتوبوس های دودزا، کنترل آلایندگی اتوبوس های تحت مدیریت شهرداری، برخورد با رانندگان اتوبوس هایی که هنگام توقف و انتظار برای مسافر خودرو را روشن رها می کنند از دیگر مصوبات کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا بود.

عربی اضافه کرد: یک کار پژوهشی با همکاری محیط زیست و اداره کل هواشناسی انجام می شود همچنین تعامل محیط زیست با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزایش می یابد.

وی گفت: اعتباری از سوی استانداری در اختیار شهرداری همدان برای خرید دستگاه پایش وضعیت کیفی هوا قرار می گیرد تا با استقرار آن در یک مکان مناسب بتوان آمار دقیقی از وضعیت کیفی هوا ارایه کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.