| کد خبر: 200261 |

سوانح جاده‌ای همدان ۲ کشته بر جا گذاشت

رییس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر بروز ۲ سانحه جاده‌ای در این استان ۲ تن جان خود را از دست دادند.

تین نیوز

رییس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر بروز ۲ سانحه جاده‌ای در این استان ۲ تن جان خود را از دست دادند.

سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: در سانحه نخست بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پراید با عابر در جاده همدان - رزن نزدیکی روستای «ایلان داشی» عابر ۷۰ ساله در دم جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: میزان مرگ عابران و موتورسواران در سوانح جاده ای این استان تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است اما سوانح خودروی سواری رو به افزایش بوده است.

رییس پلیس راه استان همدان گفت: علت افزایش آمار سوانح فوتی خودروی سواری، رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی، ناتوانی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه، نبستن کمربند ایمنی و نقص فنی خودرو بوده است.

عزیزی بیان کرد: بیشتر رانندگان و سرنشینان خودروهای سواری از بستن کمربند ایمنی امتناع کرده و تنها با نزدیک شدن به ماموران پلیس راه اقدام به بستن کمربند ایمنی می‌کنند.

وی در مورد نقش نقص فنی خودرو در افزایش شمار متوفیان سوانح جاده‌ای اظهار داشت: رانندگان پیش از حرکت باید سیستم فنی خودرو و لاستیک ها را کنترل کنند که این توصیه بیشتر مواقع نادیده گرفته می‌شود.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: در این باره چندی پیش یک دستگاه خودرو سواری به علت صاف بودن لاستیک و ترکیدگی آن به دره ای در جاده نهاوند - همدان سقوط کرد که سه تن از سرنشینان آن جان باختند.

سرهنگ عزیزی افزود: رانندگی که به تازگی گواهینامه گرفتند نیز به علت ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و تردد با سرعت غیرمجاز سهم بالایی در افزایش شمار متوفیان سوانح جاده ای همدان دارند.

وی درباره آخرین وضعیت جاده های همدان بیان کرد:  هم اینک مه غلیظی جاده های برون شهری این استان را فرا گرفته که موجب کاهش دید افقی و کندی تردد خودروها شده است.

سرهنگ عزیزی گفت: با وجود اینکه جاده ها باز و تردد در آن جریان دارد اما در برخی نقاط با وجود شبنم لایه نازکی از یخ سطح جاده را فرا گرفته که با عبور خودرو از روی آن احتمال انحراف از مسیر اصلی وجود دارد.

واژگونی ال ۹۰ در کبودراهنگ

داود مرادی مدیر اورژانس پیش بیمارستانی کبودراهنگ نیز افزود: یک دستگاه سواری ال ۹۰ روبروی شهرک صنعتی واژگون شد که در این سانحه جاده ای مرد ۵۰ ساله فوت و چهارتن مصدوم و مجروح که مصدومان به بیمارستان بعثت شهر همدان منتقل شدند.

رییس پلیس راه همدان درباره این سانحه گفت: انحراف از مسیر اصلی و اختلاف ارتفاع موجب واژگونی این وسیله نقلیه و مرگ سرنشین آن به علت نبستن کمربند ایمنی شد.

سرهنگ رضا عزیزی افزود: بیشتر جاده های همدان نیاز به تعدیل شیب شیروانی دارند که با توجه به هزینه بالای استاندارد سازی شیب حاشیه جاده این کار به کُندی پیش می‌رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.