| کد خبر: 263531 |

◄ طراحی و نصب ۲۴ عدد ضربه گیر در بندرگاه خمیر

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از طراحی ، ساخت و نصب ۲۴ ضربه گیر در دلفین های فلزی مخصوص پهلوگیری بارج ها و لندینگ کرافت ها در بندرگاه خمیر خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از طراحی ، ساخت و نصب ۲۴ ضربه گیر در دلفین های فلزی مخصوص پهلوگیری بارج ها و لندینگ کرافت ها در بندرگاه خمیر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس نژاد افزود : ۲۴ عدد ضربه گیر از نوع چرخشی در دلفین های فلزی مخصوص پهلوگیری بارج ها و لندینگ کرافت ها در راستای قابلیت افزایی و ایمنی افزایی در بندرگاه خمیر نصب شد. 

وی ادامه داد : با نصب این ضربه گیرها که برای نخستین بار و در هر 2 ضلع شرقی و غربی بندرگاه خمیر انجام شده، انتظار می رود ایمنی تخلیه و بارگیری در حد مطلوب تامین شود. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از دیگر ویژگی های این نوع ضربه گیر ها به آسیب ندیدن بدنه شناورها و افزایش میرا کردن ضربه های ناشی از طوفان و موج دریا و برخورد عنوان کرد.   

عباس نژاد توضیح داد : ضربه گیر های چرخشی به شکلی عمل می کنند که امکان چسبیدن بدنه شناورها به آنها به حداقل ممکن رسیده و در مواقع مواج بودن دریا احتمال به خطر افتادن شناور هایی که به اسکله های کوچک (دلفین) پهلوگیری کردند، به حداقل ممکن برسد.                          

«میرا کردن در ادبیات فنی تعمیرات و نگهداری تجهیزات بندری و دریایی به معنای کاهش دادن اثر ضربات، مستهلک کردن کاهش اثر ضربه یا ضربات را کاهش دادن است».

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.