| کد خبر: 259802 |

ترانزیت خودرو از بندرلنگه به آسیای میانه نزدیک به ۶۳ هزار دستگاه رسید

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: ۶۲ هزار و ۸۱۷ دستگاه خودرو در بندر لنگه به عنوان چهار راه ترانزیت خودرو توسط ۹۴۸ فروند شناور فلزی به کشورهای آسیای میانه و عراق بارگیری و ارسال شد.

تین نیوز

 مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: ۶۲ هزار و ۸۱۷ دستگاه خودرو در بندر لنگه به عنوان چهار راه ترانزیت خودرو توسط ۹۴۸ فروند شناور فلزی به کشورهای آسیای میانه و عراق بارگیری و ارسال شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی سالاری افزود: در مجموع حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان در این بازه زمانی که عمده آن محموله خودرو بوده به ۱۴۸ هزار و ۶۹۰ تن رسید که در این بخش ۵۱ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

وی در ادامه اشاره به تخلیه و بارگیری سه میلیون و ۹۸۵ هزار و ۵۱۱ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب بیان کرد: از این میزان یک میلیون و ۷۳۹ هزار و ۴ تن به جابه‌جایی فرآورده‌های نفتی و ۲ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۵۰۷ تن به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در ادامه از صادرات ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۵۳۹ تن کالاهای نفتی و غیرنفتی در این مدت خبر داد و افزود: از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده، یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۳۴۱ تن با افزایش ۲۸ درصدی مربوط به صادرات غیرنفتی و ۹۹۲ هزار و ۱۹۸ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

سالاری گفت: از مجموع عملیات انجام شده، یک میلیون و ۴۵۲ هزار و ۱۰۷ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان جابه‌جا شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.