| کد خبر: 253440 |

به منظور احداث مجتمع بندری مکران؛

ارائه فرصت های سرمایه گذاری در بنادر شرق هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات عمق سنجی محدوده ساحلی کوه مبارک با هدف احداث بندر بزرگ شرق هرمزگان(مجتمع بندری مکران) خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات عمق سنجی محدوده ساحلی کوه مبارک با هدف احداث بندر بزرگ شرق هرمزگان ( مجتمع بندری مکران ) خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این رابطه اظهار کرد: کار جمع آوری داده های پایه در محدوده ساحلی کوه مبارک توسط یکی از شرکت های مهندسی بندر شهید رجایی از ۱۴ اسفندماه آغاز شده است.  

وی ادامه داد: طرح جمع آوری و تکــمیل داده های پایه در محدوده ساحلی کوه مبارک جهت احداث بندر بزرگ شرق هرمزگان و استخراج داده های عمق سنجی به عنوان پایه ای ترین عامل موثر در شبیه سازی های ریاضی و پارامترهای دریایی و همچنین طراحی و ساخت سازه های دریایی و توسعه سواحل آغاز شده است.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه توسعه دریایی بدون شناخت پهنه های آبی و هیدروگرافی ممکن نیست، گفت: در حوزه ایجاد بندر نیاز به بررسی های لازم دریایی، هیدروگرافی و رسوب گذاری است به همین منظور  عملیات هیدروگرافی در محدوده های محدوده ساحلی کوه مبارک به طول ۱۸۰ و ۹۵۰ کیلومتر انجام می شود.  

عباس نژاد در ادامه سخنان خود کاپوتاژ موادمعدنی، بانکرینگ سوخت و ارائه خدمات فنی مهندسی را از مهم ترین فرصت های سرمایه گذاری در بندرهای شرق هرمزگان عنوان کرد و افزود: در حوالی کوه مبارک واقع در شرق استان هرمزگان مطالعات اولیه برای احداث یک بندر بزرگ در حال انجام بوده و همین طور زمین استحصال شده و آماده برای احداث یک بندر بزرگ است. 

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان وی با بیان اینکه سواحل مکران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و راهبردی در جذب بازارهای بین المللی و توسعه اقتصاد دریا محور نقش کلیدی دارد، بیان کرد: بندر جاسک از نظر احداث پایانه نفتی کوه مبارک و نیاز به عملیات راهبری کشتی های نفتکش و ارائه خدمات فنی به شناورهای سبک و سنگین از جایگاه ممتازی در قلب سواحل مکران برخوردار است.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.