| کد خبر: 250866 |

رپرتاژ آگهی

◄ مراکز خرید بندرعباس برای سفر نوروزی 1402

شهر بندرعباس دارای جاذبه‌ های گردشگری بسیاری است که یکی از مهم‌ ترین و جذاب‌ ترین جاذبه‌ ها، مراکز خرید این شهر می‌ باشد که می‌ توان علاوه بر لذت سفر، خریدی ارزان را نیز تجربه کرد.

تین نیوز

شهرهای جنوبی کشور به‌خصوص شهر بندرعباس در ایام نوروز میزبان مسافران زیادی است که به قصد گردش و تفریح و خرید به این شهر سفر می‌کنند.

با نزدیک شدن به ایام نوروز و تعطیلات، مسافران با رزرو هتل بندرعباس، آماده سفر به این شهر می‌ شوند.

بندرعباس در بین شهرهای جنوب کشور، جزو شلوغ‌ ترین شهرها به‌شمار می‌ رود. به‌ همین دلیل بازارها و مراکز خرید بسیاری در شهر بندرعباس وجود دارد. نسبت به شهرهای دیگر ایران، می‌ توان خرید مقرون به صرفه و ارزان‌ تری در این شهر تجربه کرد. به‌همین خاطر بسیاری از مسافران نوروزی به قصد خرید به این شهر سفر می‌ کنند.

شهر بندرعباس دارای جاذبه‌ های گردشگری بسیاری است که یکی از مهم‌ ترین و جذاب‌ ترین جاذبه‌ ها، مراکز خرید این شهر می‌ باشد که می‌ توان علاوه بر لذت سفر، خریدی ارزان را نیز تجربه کرد. در این مطلب بازارها و مراکز خرید بندرعباس را معرفی می‌ کنیم تا در سفر نوروزی 1402 شناخت کافی از این مراکز خرید داشته باشیم.

مرکز خرید سیتی سنتر

در همه شهرها، مراکز خریدی به نام سیتی سنتر وجود دارد که در دسته بهترین و برترین مراکز خرید می‌ باشند. مرکز خرید سیتی سنتر جزو بزرگترین مراکز خرید بندرعباس به‌ شمار می‌ رود. سیتی سنتر ظاهری زیبا با معماری خاص به سبک جنوب دارد که گردش در آن را جذاب‌تر و دل‌چسب‌تر می‌ کند.

این مرکز خرید در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد و با ۵۰۰ واحد تجاری متفاوت ازجمله پوشاک آقایان و بانوان، لوازم خانگی، موبایل، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش و... در این مجتمع فعالیت می‌ کنند و از متنوع‌ ترین مراکز خرید به‌شمار می‌ رود که البته کمی قیمت اجناس در این مرکز خرید، بالا است. این مرکز خرید در میدان 17 شهریور بندرعباس قرار دارد.

مرکز خرید زیتون

مرکز خرید زیتون از بزرگ‌ ترین و ارزان‌ترین مراکز خرید بندرعباس است که نسبت به سایر مراکز خرید دیگر شلوغ‌تر می‌ باشد. چندین واحد صنفی مختلف و متفاوت در این مجتمع فعالیت دارند. خرید کیف و کفش و پوشاک در مرکز خرید زیتون از پرفروش‌ترین اجناس می‌ باشند.

قیمت کالا و اجناس در این مرکز خرید، بسیار متعادل و معقولانه است. بزرگی و تنوع مرکز خرید زیتون، باعث شده گردشگران بتوانند خریدهای مورد نیاز خود را به‌راحتی از این مجتمع انجام دهند. مرکز خرید زیتون در بلوار امام خمینی بندرعباس قرار دارد.

مجتمع تجاری ستاره شهر

مجتمع تجاری ستاره شهر یکی از معروف‌ ترین و شیک‌ ترین مراکز خرید بندرعباس است که در بین مردم محلی طرفداران زیادی دارد. این مجتمع تجاری در سه طبقه بسیار شیک و مدرن و دارای ۴۰۰ واحد صنفی ازجمله لباس و پوشاک مردانه، زنانه و بچه‌گانه، موبایل، کیف و کفش و... می‌ باشد. مرکز خرید ستاره شهر در میدان 17 شهریور بندرعباس واقع شده است.

تنوع اصناف داخل مجتمع بسیار زیاد و قیمت اجناس نیز متعادل است. تقریباً همیشه گردشگران دست پر از این مجتمع بیرون می‌ آیند. در طبقه سوم این مرکز خرید سینما قرار دارد که برای رفع خستگی و سرگرمی می‌ تواند انتخاب مناسبی باشد. مجتمع تجاری ستاره شهر دارای رستوران بوده که با غذاهای لذیذ جنوبی از گردشگران پذیرایی می‌کند.

بازار بندرعباس 3 (2)

مجتمع تجاری ستاره جنوب

یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید بندرعباس، مجتمع تجاری ستاره جنوب است که بسیار شیک و زیباست. این مرکز خرید در بلوار آیت الله طالقانی واقع شده و گردشگرانی که در هتل هرمز بندرعباس اقامت دارند می‌ توانند به‌ راحتی از مرکز خرید ستاره جنوب دیدن نمایند. این مجتمع دارای سه طبقه تجاری می‌باشد. طبقه همکف این مرکز خرید، مختص طلافروشان بوده که برق طلا و جواهرات آن، چشم هر بیننده‌ ای را خیره می‌ کند.

طبقات اول و دوم، مختص به صنف خاصی نیست و در آن، تنوع مغازه‌ها و اجناس بسیار زیاد است. طبقه سوم این مرکز خرید به تفریحات و سرگرمی، ازجمله شهربازی، بیلیارد، بولینگ و... اختصاص یافته، که می‌ تواند ساعاتی فرح بخش را برای گردشگران رقم بزند. در طبقه چهارم، نیز سینما وجود دارد که برای دوست‌داران فیلم، و برای رفع خستگی، مکان مناسبی است.

مرکز خرید نخیل سنتر

از بهترین مراکز خرید بندرعباس، مجتمع تجاری نخیل سنتر می‌ باشد که در سال ۱۳۹۳ تاسیس شد و شروع به فعالیت کرد. این مرکز خرید، مساحتی بالغ و پنج هزار مترمربع و دارای ۵۰ واحد تجاری می‌ باشد. واحدهای صنفی مختلفی همچون پوشاک زنانه و مردانه، زیورآلات، کیف و کفش، لوازم آرایشی و ادکلن، در این پاساژ فعالیت دارند.

این مرکز خرید دارای پارکینگ، نمازخانه، سوپرمارکت، اینترنت رایگان و سرویس بهداشتی می‌ باشد. مرکز خرید نخیل سنتر در چهارراه نخل ناخدا، روبه‌روی جهاد دانشگاهی بندرعباس واقع شده است.

مرکز خرید نیلی بندرعباس

مرکز خرید نیلی در بلوار ساحلی یا همان بلوار طالقانی واقع شده و از به‌روزترین و شیک‌ ترین مراکز خرید بندرعباس به‌ شمار می‌ رود. این مرکز خرید با بازار سنتی بندرعباس و مرکز خرید ستاره جنوب، فاصله چندانی ندارد که گردشگران می‌ توانند از هر سه مرکز خرید دیدن کنند و از گردش خود نهایت لذت را ببرند. این مرکز خرید بورس پوشاک زنانه و مردانه، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی و... است.

مرکز خرید ملکه آسمان‌ ها

مرکز خرید ملکه آسمان‌ ها در دسته مدرن‌ترین مراکز خرید در شهر بندرعباس می‌ باشد که با ساختمان و ظاهری شیک و بزرگ برای تفریح و بازارگردی، انتخاب مناسبی است. ظاهر بزرگ و شیک این مرکز خرید، گردشگران را به خود جذب می‌ کند.

مرکز خرید ملکه آسمان‌ ها در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع ساخته شده که دارای سه طبقه تجاری و هفت طبقه اداری می‌ باشد. تمام اجناس و کالاهای این مرکز خرید، برند و با کیفیت است. مرکز خرید ملکه آسمان‌ها نیز در بلوار امام خمینی بندرعباس قرار دارد.

مجتمع تجاری رویال۱

یکی دیگر از مراکز خرید بندرعباس، مجتمع تجاری رویال می‌ باشد که از مراکز خرید موفق در بندرعباس به‌شمار می‌ رود. در این مجتمع واحدهای صنفی مختلف از جمله پوشاک، پارچه، کیف و کفش و... مشغول به کار هستند. مرکز خرید رویال ظاهری شیک و بزرگ دارد و خریداران و گردشگران بدون شلوغی و ازدحام می‌ توانند به راحتی خرید کنند. این مرکز خرید در بلوار امام خمینی بندرعباس قرار داشته و برای پاساژ گردی و خرید سوغاتی، گزینه خوبی است.

مجتمع تجاری رویال۲

گردشگران در مقابل مرکز خرید رویال۱ با مرکز خرید رویال۲ نیز روبه‌رو خواهند شد. مرکز خرید رویال۲ از بزرگ‌ ترین مراکز خرید بندرعباس به‌شمار می‌ رود. این مجتمع بورس تلفن همراه و لوازم جانبی آن می‌ باشد. در طبقه منفی یک این مجتمع، تعمیرات تخصصی موبایل و تبلت انجام می‌ شود. این مرکز خرید موبایل می‌ تواند با بازار موبایل تهران رقابت کند. مجتمع تجاری رویال2 در میدان شهدا بندرعباس، به‌ طرف بلوار امام واقع شده است.

مرکز خرید ستاره بندر

مرکز خرید ستاره بندر جزو مراکز تخصصی کامپیوتر است. این مجتمع تجاری کامپیوتر، مرکز تخصصی انواع کامپیوتر می‌ باشد و تمامی واحدهای صنفی این مرکز، مرتبط با خرید و فروش کامپیوتر و لوازم جانبی آن است. در این مجتمع خرید می‌ توان انواع کامپیوتر خانگی، اداری، لوازم جانبی، قطعات یدکی کامپیوتری و لپ تاپ را خریداری کرد.

تعمیرکاران تخصصی در این مرکز فعالیت می‌ کنند و می‌ توان با خیال راحت مشکلات کامپیوتری را به این افراد سپرد. قطعات و لوازم کامپیوتر در این مرکز به‌طور کامل موجود است به‌ گونه‌ای که از شهرهای دیگر برای تهیه قطعات مورد نظرشان راهی این مرکز خرید می‌ شوند. مرکز کامپیوتر ستاره بندر در بلوار امام خمینی، بالاتر از سه‌ راه دلگشا واقع شده است.

مرکز خرید هرمز

یکی دیگر از مراکز تجاری کامپیوتر در بندرعباس، مرکز خرید کامپیوتر هرمز است که در بلوار امام خمینی قرار دارد. این مرکز تجاری دارای سه طبقه بوده و تمامی واحدهای صنفی، مرتبط با کامپیوتر و لوازم جانبی آن می‌ باشند که می‌ توان کالای مورد نظر خود را از این مجتمع تهیه کرد.

مجتمع مرجان

مجتمع مرجان یکی از مراکز اداری تجاری بندرعباس است که در محله اوزیا ساخته شده و یکی از مراکز خرید لوازم خانگی در بندرعباس به‌شمار می‌ رود در این مرکز خرید انواع لوازم خانگی و الکترونیکی مانند: لوازم صوتی و تصویری، جارو برقی، یخچال، فریزر و... به فروش می‌ رسد. پاساژ مرجان در بلوار طالقانی بندرعباس واقع شده است.

مرکز تجاری مسکونی سحر

از مراکز خرید بندرعباس، می‌ توان مرکز تجاری مسکونی سحر را نام برد. این مجتمع در مساحتی بالغ بر ۱۵ هزار مترمربع ساخته شده  که ۶ هزار مترمربع از آن، مربوط به مراکز تجاری ساخته شده و هفت هزار متر دیگر مربوط به ساختمان‌ های مسکونی می‌ باشد. در این پروژه، دو هزار مترمربع از فضا به پارکینگ اختصاص یافته است.

در این مرکز خرید، تنوع مغازه‌ ها بسیار زیاد بوده و هر مغازه، اجناس متفاوتی دارد و به یک صنف یا راسته خاص، تعلق ندارد که می‌ توان از این مجتمع برای گردش و خرید بازدید کرد. مرکز تجاری مسکونی سحر در بلوار شهدای محراب بندرعباس واقع شده است.

بازار سنتی بندرعباس

بازارهای سنتی یکی از بازارهای محبوب و دیدنی برای گردشگران است. گردشگران در این‌گونه مراکز خرید بندرعباس شور و حال خاصی پیدا می‌ کنند. چون علاوه بر خرید، از دیدن بازار سنتی و قدیمی لذت می‌ برند. بازار سنتی بندرعباس در بلوار طالقانی واقع شده و یکی از بهترین بازارهای این شهر به‌شمار می‌ رود.

یک بازار شلوغ و پر از رنگ و لعاب، که در هر قسمتی از بازار، فروشنده‌ های قدیمی دیده می‌ شوند که سالیان زیادی است در آنجا مشغول به فعالیت هستند. در این بازار سنتی، فروش انواع صنایع دستی و کالاهای ارزان قیمت و همچنین اجناس دست دوم نیز به فروش می‌رسد.

این بازار برای خرید سوغاتی و یادگاری، مکان بسیار مناسبی است. کاسبان بازار، از ساعات اولیه صبح تا آخر شب فعالیت می‌ کنند. گردشگرانی که به دنبال خرید سوغاتی یا صنایع دستی می‌ باشند بازار سنتی بندرعباس بهترین گزینه برای خرید بوده و از بازارهایی است که گردشگران داخلی و خارجی از این بازار حتماً دیدن می نمایند.

بازار بندرعباس 3 (1)

 

بازار اوزی‌ ها و لاری‌ ها

بازارهای قدیمی اصولا از صد سال پیش قدمت دارند اما بازار اوزی‌ ها و لاری‌ ها حدوداً ۳۰۰ سال قدمت دارد. بازار اوزی‌ ها و لاری‌ ها در فاصله بسیار کمی از هم قرار گرفته، که با ۵ دقیقه پیاده‌ روی می‌ توان فاصله بین بازارها را پیمود. این دو بازار، اجناس ارزانی داشته و بیشتر پارچه‌ های رنگی و لباس‌ های سنتی در این دو بازار به فروش می‌ رسد. این بازار یکی از جذاب‌ ترین مراکز خرید بندرعباس است. بازار قدیمی اوزی‌ ها و لاری‌ ها در بلوار امام خمینی بندرعباس قرار دارد.

بازار ماهی بندرعباس

جنوب و غذاهای جنوبی فکر هر گردشگری را به سمت ماهی‌های جنوب می‌ برد. ماهی جنوب حرف اول را در کشور می‌ زند با وجود ماهی سفید شمال که بسیار خوشمزه و پرطرفدار است اما ماهی‌ های جنوب بسیار لذیذ و طعمی متفاوت دارند. طعم ماهی تازه جنوب بسیار متفاوت‌ تر است نسبت به ماهی جنوبی که در شهرهای دیگر به‌ فروش می‌ رسد. چرا که ماهی جنوب را باید تازه مصرف کرد اما ماهی که در شهرای دیگر به فروش می‌ رسد تازگی خود را در بین راه از دست می‌ دهد.

پس بهتر است در سفر خود به جنوب ایران، حتما از ماهی جنوب به صورت تازه مصرف کنید. تازه‌ترین ماهی‌ های جنوب در ساعات اولیه صبح صید شده و در بازار ماهی فروشان بندرعباس به‌فروش می‌ رسند. پاییز بهترین فصل خرید ماهی جنوب است. بازار ماهی فروشان شور و حال خاصی دارد و از باصفاترین مراکز خرید بندرعباس به‌شمار می‌ رود. این بازار در انتهای بازار سنتی بندرعباس قرار دارد.

جمعه بازار بندرعباس

در جمعه بازار بندرعباس می‌ توان هر چیزی که مورد نیاز است را به‌ راحتی تهیه کرد به همین دلیل به آن بازار سیاه جنوب نیز می‌ گویند. این بازار فقط در روزهای جمعه تشکیل می‌ شود و مردم محلی، به فروش اجناس خود می‌ پردازند. این بازار بورس فروش پرندگان نیز می‌ باشد. در این بازار می‌ توان اجناس را به ‌قیمت ارزان و بسیار مناسب تهیه کرد. جمعه بازار بندرعباس، در ابتدای جاده بندرعباس به حاجی آباد قرار دارد.

سخن آخر

در اکثر بنادر و شهرهای مرزی به‌ خاطر ورود راحت‌ تر اجناس خارجی، قیمت کالاها نسبت به سایر شهرها، بسیار مناسب‌‌ تر است. در بندرعباس نیز علاوه بر مرز دریایی به‌ خاطر نزدیکی به مناطق آزاد قشم و کیش، کالاهای شیک و باکیفیت را می‌ توان با قیمت بسیار خوبی تهیه کرد. بسیاری از افراد در ایام نوروز، شهر بندرعباس را برای سفر انتخاب می‌ کنند تا هم از آب و هوایی مطبوع و دلپذیر دریای جنوب لذت ببرند و هم تجربه خوبی از یک خرید ارزان داشته باشند.

اگر قصد سفر نوروزی به این بندر زیبا را دارید می‌ توانید در بین مراکز خرید بندرعباس، بازارهای ارزان و متنوعی را برای خرید پیدا کنید. به‌طور مثال مرکز خرید زیتون، شاید کمی نسبت به مراکز دیگر قدیمی‌ تر باشد اما فرصت ارزان‌ترین و بهترین خرید را برای شما فراهم می‌ کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.