| کد خبر: 250693 |

بویه غوطه‌ور ساخت داخل در بندر شهید رجایی با موفقیت به آب‌ انداخته شد

برای نخستین بار در کشور یک فروند بویه غوطه‌ ور ساخته شده به دست متخصصان داخلی با موفقیت در بندر شهید رجایی به آب‌ انداخته شد.

تین نیوز

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: برای نخستین بار در کشور یک فروند بویه غوطه ور ساخته شده به دست متخصصان داخلی با موفقیت در بندر شهید رجایی به آب انداخته شد.

به گزارشتین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا پور رجبی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور یک فروند بویه غوطه ور ساخته شده به دست متخصصان داخلی با موفقیت در بندر شهید رجایی به آب انداخته شد، گفت: برای نخستین بار در کشور یک فروند بویه غوطه ور ساخت داخل در بندر شهید رجایی به انداخته شد تا تحت آزمایش عملی و واقعی قرار گیرد.

وی افزود: این نوع بویه ویژه بوده و تمامی عملیات طراحی ساخت ماکت مدل سازی رایانه ای انجام محاسبات تعادل اجرای شبیه سازی رایانه ای و ساخت در مقیاس واقعی در داخل کشور و توسط مهندسان ایرانی انجام شد.

به گفته پوررجبی؛ بعد از مثبت بودن نتایج آزمایش ها در حوضچه، مدل ساخت قطعات واقعی آغاز و پس از مونتاژ در محل حوضچه خدمات بندر شهید رجایی به آب انداخته شد تا به طور عملی نتایج حفظ تعادل در جزر و مد و شرایط آب و هوایی بررسی شود. 

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان وی در خصوص ویژگی های این بویه تصریح کرد:  مناسب بودن برای نشانه گذاری دریایی در کانال های کم عرض، دارای کارایی فوق العاده نصب در مناطق با ارتفاع موج سه متر و شرایط جوی نامساعد، قابلیت نصب در رودخانه های با سرعت جریان آب زیاد، عدم نیاز به استفاده از زنجیر لنگر و به تبع آن نبود حرکت بویه و قابلیت استفاده در ارتفاع های مختلف را از ویژگی های بویه غوطه دار عنوان کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.