| کد خبر: 206918 |

آمار موارد مثبت کرونا در هرمزگان به ۱۱ نفر افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان هرمزگان از افزایش موارد مثبت کرونا در استان هرمزگان به یازده نفر خبرداد.

تین نیوز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان هرمزگان از افزایش موارد مثبت کرونا در استان هرمزگان به یازده نفر خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، دکتر حسین فرشیدی در خصوص آخرین وضعیت مقابله با کرونا در استان هرمزگان، افزود: دو هفته از زمان شیوع بیماری در کرونا در کشورمان می گذرد و باید از رفتار شهروندی هرمزگانی ها در بحث رعایت نکات بهداشتی تشکر و تقدیر کرد.

وی بیان کرد: ۳۵۶ بیمار با تشخیص بیمار با شرایط حاد تنفسی به بیمارستان های هرمزگان مراجعه کردند و از این تعداد ۱۳۴ مورد مشکوک، تست یازده مورد مثبت و ۸۵ مورد منفی شده است.

وی در تشریح پراکندگی یازده مورد مثبت اعلام شده، تصریح کرد: چهار مورد قشم، دو مورد پارسیان، یک مورد بندرعباس، جاسک و رودان و مثبت های اعلام شده هر دو مربوط به جزیره کیش هستند.

دکتر فرشیدی با اشاره به اینکه از این تعداد هشت مورد با حال عمومی خوب ترخیص شدند، اضافه کرد: سه مورد دیگر بستری که یک مورد حال عمومی مناسب و دو مورد دیگر تقریبا خوب گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان هرمزگان عنوان کرد: از تعداد مثبت اعلام شده تنها ۴ مورد مربوط به شهروندان هرمزگان بودند که در تماس با بیماران سایر استان ها قرار گرفته اند و سایر موارد مثبت اعلام شده شهروندان سایر استان ها بودند که به هرمزگان سفر کرده اند.

وی در خصوص اجرای طرح خانه به خانه مقابله با بیماری کرونا در سطح استان هرمزگان اظهارکرد: طرح مفید و با استفاده از شبکه های بهداشت سلامت کشور به نام طرح خانه به خانه اجرا خواهد شد و قابلیت آن این است که بیش از ۹۵ درصد در سامانه های بهداشتی کشور ثبت هستند.

فرشیدی در پایان گفت: یکی از شایعات که طرح جدید سبب انتقال بیماری می شود که این موضوع را با صراحت تکذیب می کنم زیرا  این طرح از طریق از تماس الکترونیک و تلفنی و ارائه اطلاعات کوید ۱۹ بوده و هیچ گونه تماس فیزیکی نخواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.