| کد خبر: 16543 |

معاون بندری سازمان بنادر در گفتگو با تین‌نیوز خبر داد:

◄ عملکرد استاندارد ترمینال۲ بندر شهیدرجایی درباره «ون‌های» / نشست بندری‌ها، سفیران کشورهای خارجی و وزیر راه با موضوع جذب خطوط کشتیرانی

تین نیوز | معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به این که ترمینال 2 بندر شهیدرجایی به استانداردهای تخلیه بارگیری نزدیک شده است، از برگزاری نشستی با حضور اهالی بندر، سفیران کشورهای خارجی و وزیر راه برای بحث در مورد جذب سرمایه و بازگشت خطوط خارجی خبر داد.

علی جهاندیده در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به حضور کشتی تایوانی «ون های» در بندر شهیدرجایی در روزهای گذشته اظهار کرد: کشتی ون های برای حضور دوباره در بندر، زمان مشخص کرده (ویندو گرفته) و اواخر مرداد ماه دوباره به بندر می آید.

وی ادامه داد: به همین صورت با خطوط دیگری نیز از چین، تایوان، هند و ایتالیا در حال مذاکره هستیم و در مجموع فضای بندر شهیدرجایی، فضای مثبتی است.

نشست بندری ها با وزیر راه؛ بیستم مردادماه
جهاندیده اضافه کرد: در راستای معرفی فرصت های سرمایه گذاری جدید بندر شهیدرجایی در بخش های مختلف به ویژه در بحث جذب خطوط کشتیرانی، بیستم مردادماه نشست صمیمانه ای با حضور وزیر راه و شهرسازی در هتل هما خواهیم داشت، بخش وسیعی از ذی‌نفعان بندری و دریایی، ترمینال اپراتورها و صاحبان کالا در این نشست حضور خواهند داشت.

وی افزود: همچنین به احتمال بسیار زیاد بتوانیم با تعامل وزارت امور خارجه، از سفیران کشورهای ذی‌نفع هم برای حضور در این نشست دعوت کنیم.

معاون بندری سازمان بنادر گفت: سازمان بنادر یک برنامه زمان بندی شده را در راستای معرفی توانمندی بندرها، چه در شمال و چه در جنوب کشور آغاز کرده که معرفی بندر شهیدرجایی در ابتدا قرار دارد، در نظر داریم با این کار، منافع بندری خودمان را به منافع کشورهای دیگر و ذی‌نفعان دیگر مرتبط کنیم تا یک تجارت برد ـ برد داشته باشیم و نهایتا قیمت تمام شده کالا را برای مصرف کننده پایین بیاوریم.

عملکرد استاندارد شرکت سینا در تخلیه بارگیری کشتی ون های
جهاندیده در پاسخ به عملکرد ترمینال 2 بندر شهیدرجایی در تخلیه بارگیری کشتی ون های گفت: ترمینال دو (شرکت سینا) در حال نزدیک شدن به استانداردهای قراردادی است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد تثبیت مدیریت در ترمینال های بندر شهیدرجایی، کم کم ما را به استانداردهای مطلوب نزدیک می کند، به طوری که در حال حاضر رسوب کالا در لنگرگاه بسیار کمتر شده و تخلیه بارگیری با سرعت بیشتری انجام می شود.

شرکت بتا باید هرچه سریع‌تر به استانداردها نزدیک شود
معاون بندری سازمان بنادر اضافه کرد: البته در ترمینال یک (شرکت بتا) که بیشتر کشتی های فیدری و کوچک، پهلو داده می شود مشکلاتی وجود دارد که در حال حل آنها هستیم.

وی افزود: عمده اعتراضاتی که صورت می گیرد در رابطه با کشتی هایی است که در ترمینال یک پهلو داده می شوند، در این راستا ما هم به بندر تذکر جدی دادیم که به این مساله ورود پیدا کند که کارها بر اساس چارچوب قرارداد انجام شود. همچنین از طریق بندر به اپراتور تذکر داده شده که هر چه سریع تر خود را به استانداردها نزدیک کند.

جهاندیده یادآور شد: در مجموع روند موجود، روند بدی نیست اما کند است که امیدواریم شتاب بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.