| کد خبر: 163073 |

هشت اسکله فلزی شناور درقشم نصب می شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از نصب هشت اسکله فلزی شناور درمبادی گردشگری بنادر قشم و سیریک خبر داد.

تین نیوز
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از نصب هشت اسکله فلزی شناور درمبادی گردشگری بنادر قشم و سیریک خبر داد.
 
به گزارش تین نیوز، اله مراد عفیفی پور با اعلام اینکه  هشت اسکله فلزی شناور(پانتون) به ارزش ۵۲میلیارد ریال درمبادی گردشگری شهرستان های قشم و سیریک نصب می شود، اظهار داشت: این مهم در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و با هدف ارتقای سطح ایمنی سفرها و گردشگری دریایی صورت می گیرد.

وی افزود: تاکنون نصب سه فروند از این اسکله ها در جزیره هنگام و روستاهای ساحلی کندآلو و شیب دراز قشم به پایان رسیده و بر اساس برنامه ریزی ها، در سفر وزیر راه و شهرسازی و مقامات ارشد سازمان بنادر و دریانوردی بهره برداری از این زیرساخت ها به صورت رسمی آغاز می شود.

 عفیفی پور در این باره اظهار داشت:  نصب سه فروند اسکله شناور دیگر در روستاهای واقع شده در جنگل حرا شامل بندر تاریخی لافت، گورزین و سهیلی جزیره قشم تا پایان سال جاری، به اتمام خواهد رسید.

به گفته وی، هفتمین اسکله شناور نیز با هدف خدمت‌ رسانی مناسب به گردشگران جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس اوایل سال ۹۷ در جنگل حرای روستای ساحلی طبل نصب خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه از نصب هشتمین اسکله شناور گردشگری در بندرگاه خور بین المللی آذینی شهرستان سیریک (واقع در سواحل مکران) تا پایان فصل بهار سال آینده خبر داد و افزود: برای ساخت و نصب این هشت اسکله گردشگری بالغ بر ۵۲ میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی هزینه می شود.

عفیفی پور از طول ۲۰ و عرض ۵ متری پانتون های نصب شده در کنار ارتفاع ۱۵۰ سانتیمتری با آبخور ۳۰سانتیمتر و ارتفاع آزاد ۱۲۰ سانتیمتری به عنوان مشخصات هشت اسکله شناور یاد شده، نام برد که قادر به پهلوگیری همزمان سه شناور تفریحی و مسافری هستند.

وی با بیان اینکه طول پل دسترسی(رمپ) این اسکله ها ۲۰ متر با عرض ۱۶۰ سانتیمتر و ارتفاع ۱۳۰ سانتیمتر است، خاطر نشان کرد: بدنه این اسکله های شناور با تکیه بر دانش متخصصان بومی و توانمندی مهندسان ایرانی از جنس فولاد دریایی درجه A تحت کلاس یک موسسه رده بندی معتبر ایرانی ساخته شده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.