| کد خبر: 152780 |

مانور اطفاء حریق در محوطه کالای خطرناک بندر شهید رجایی

با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و معاونین این اداره کل مانور اطفاء حریق با هدف مواجه با حوادث غیرمترقبه و به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در محوطه کالای خطرناک واقع در مجتمع بندر شهید رجایی برگزار شد.

تین نیوز

با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و معاونین این اداره کل مانور اطفاء حریق با هدف مواجه با حوادث غیرمترقبه و به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در محوطه کالای خطرناک واقع در مجتمع بندر شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، هوشنگ محمدرضایی مسئول مرکز HSE و آتش‌نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن تشریح ابعاد سناریوی این مانور گفت: خبری مبنی بر آتش‌سوزی یک دستگاه کانتینر در محوطه ترمینال کالای خطرناک به ایستگاه آتش‌نشانی اعلام شد در همان زمان اپراتور پس از کسب اطلاعات و مشخصات لازم از شخص اعلام‌کننده، زنگ حریق را به صدا در آورده و نیروهای آتش‌نشان و امداد و نجات به محل حادثه اعزام شد.

محمدرضایی گفت: در این فاصله کارشناس ترمینال کالای خطرناک کلیه مشخصات و مخاطرات ماده و روش صحیح مقابله با آن را استخراج و در اختیار پرسنل آتش‌نشانی و سایر نفرت قرار دادند.

وی افزود: تیم آتش‌نشانی بلافاصله در محوطه کالای خطرناک شرکت افق چکاد دریا مستقر شده و با هماهنگی مسئول محوطه جهت حفظ جان کارکنان محوطه، دستور تخلیه اضطراری را صادر و با کمک پرسنل گارد و حفاظت شرکت طبق شرح وظیفه، کارکنان محوطه را به مکان امن انتقال می‌دهند.

مسئول مرکز HSE و آتش‌نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به عملیات خنک‌سازی کانتینر دچار حریق و محیط پیرامونی آن اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده درخواست یک دستگاه ترانس تینر به محل صادر شده که در حین عملیات جابجایی کانتینرها اپراتور ترانس تینر در اثر اضطراب به شکل فرضی دچار ایست قلبی شده و با توجه به مصدومیت اپراتور از آتش‌نشانی بندر درخواست عملیات امداد و نجات می‌شود.

محمدرضایی ضمن اشاره به بخش دیگری از این مانور گفت: کامیون بالابر آتش‌نشانی به محل اعزام و با توجه به خارج شدن ترانس تینر از چرخه بلافاصله فرمانده عملیات درخواست ۲ دستگاه ریچ استاکر داده و عملیات جداسازی انجام و با رسیدن تیم آتش‌نشانی بندر به محل حادثه، فرماندهی عملیات به تیم بندر سپرده می‌شود و تیم نجات با تجهیزات حفاظت فردی کامل وارد عمل می‌شود.

وی افزود: فرد مصدوم توسط بالابر آتش‌نشانی جابجا و از محدوده خطر خارج و تحویل تیم درمانگاه می‌شود و کانتینر که دچار حریق بود از سایر کانتینرها جدا و توسط تیم عملیاتی بندر اطفاء و پس از اطمینان از رفع خطر پایان عملیات اعلام می‌شود.

محمدرضایی در پایان ضمن ابراز خرسندی از موفقیت‌آمیز بودن این مانور بر استمرار و برگزاری مانورهای مشابه در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور تأکید کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.