| کد خبر ۳۱۱۲۷۹
کپی شد
در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ ۳۵ درصد حمل‌ ونقل کشور در اختیار شرکت‌ های بزرگ‌ مقیاس هوشمند است

اعلام کرد: حدود ۳۵ درصد حمل‌ ونقل کشور به‌صورت مدیریت راهبردی توسط شرکت‌ های بزرگ‌مقیاس هوشمند انجام می‌ شود؛ شرکت‌ هایی که با ناوگان ملکی و زیرساخت الکترونیکی، بار اصلی لجستیک کشور را بر دوش دارند.

۳۵ درصد حمل‌ ونقل کشور در اختیار شرکت‌ های بزرگ‌ مقیاس هوشمند است
تین نیوز |

پیمان اسراری، دبیرکل انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل سراسری و بزرگ مقیاس هوشمند در گفتگو با تین نیوز در نهمین نمایشگاه حمل ونقل و و لجستیک با اشاره به نقش راهبردی این شرکت ها در زنجیره حمل ونقل کشور، اعلام کرد: در حال حاضر حدود ۳۵ درصد حمل ونقل کشور به صورت مدیریت راهبردی توسط شرکت های بزرگ مقیاس انجام می شود؛ شرکت هایی که با ناوگان ملکی، زیرساخت الکترونیکی و سرمایه گذاری سنگین، بار اصلی لجستیک کشور را بر دوش دارند.

به گزارش تین نیوز، به گفته اسراری، انجمن شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند در نهمین نمایشگاه حمل ونقل و صنایع وابسته، برای نخستین بار به صورت متمرکز و در قالب پاویون تخصصی حضور پیدا کرد. این پاویون با مشارکت ۱۵ شرکت از اعضای انجمن و با پوشش مجموعاً ۵۷ شرکت، به عنوان یکی از بخش های پرمخاطب نمایشگاه مورد بازدید مسئولان و فعالان صنعت قرار گرفت.

دبیرکل انجمن صنفی شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند با اشاره به افتتاح نمایشگاه با حضور وزیر راه و شهرسازی گفت: رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون حمل کالای سازمان راهداری و جمعی از نمایندگان مجلس از پاویون انجمن بازدید کردند و در حاشیه این بازدیدها، نشست های تخصصی برای طرح موانع و چالش های شرکت های بزرگ مقیاس برگزار شد.

وی افزود: در این نشست ها، مسائل به صورت تخصصی مطرح و برای بخشی از مشکلات، راهکارهایی ارائه شد و وعده هایی نیز برای پیگیری و پیشبرد برنامه های شرکت های بزرگ مقیاس داده شد. همچنین مقرر شد نشست های کارشناسی بیشتری با حضور متولیان امر برگزار شود.

۶۸ شرکت بزرگ مقیاس با سرمایه گذاری حداقل ۲ هزار میلیارد تومان

اسراری با اشاره به شکل گیری شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند از سال ۱۳۹۸ بر اساس سیاست ها و نقشه راه راهداری کشور اظهار کرد: آیین نامه فعالیت این شرکت ها در سال ۱۴۰۲ بازنگری شد و امروز انجمن شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند ۶۸ عضو دارای مجوز دارد که هر کدام حداقل ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام داده اند.

به گفته وی، الزام برخورداری از حداقل ۵۰ دستگاه ناوگان ملکی، بازارگاه الکترونیکی و مستندات عملیاتی از جمله شاخص های این شرکت هاست که آن ها را از مدل های سنتی حمل ونقل متمایز می کند.

بزرگ مقیاس ها مأمور تحقق بهره وری و امنیت لجستیک کشورند

دبیرکل انجمن بزرگ مقیاس هوشمند با اشاره به نقش این شرکت ها در اهداف کلان کشور گفت: افزایش بهره وری ناوگان، مدیریت قیمت تمام شده حمل، توسعه زیرساخت های الکترونیکی و نقش آفرینی در پدافند غیرعامل از مأموریت های اصلی شرکت های بزرگ مقیاس است.

وی افزود: اعضای انجمن در مجموع حدود ۲۰ هزار دستگاه ناوگان ملکی در اختیار دارند و بیش از ۱۰ شرکت عضو نیز در حمل کالای اساسی و استراتژیک کشور، به ویژه در حوزه مواد غذایی، فولاد و کالاهای صنعتی، نقش مستقیم دارند.

حضور نمایشگاهی با رویکرد هم افزایی لجستیکی

اسراری هدف از حضور انجمن در نمایشگاه را معرفی توانمندی ها و توسعه تعاملات عنوان کرد و گفت: تلاش داریم با سایر تشکل ها و شرکت ها از طریق تفاهم نامه ها، هم افزایی ایجاد کنیم و به سمت همگرایی و هم صدایی در صنعت لجستیک حرکت کنیم.

وی تأکید کرد: امسال حضور در قالب پاویون، نقطه شروعی است تا در سال های آینده، حضور انجمن در نمایشگاه ها هدفمندتر و مؤثرتر دنبال شود.

کاهش موانع دولتی، شرط رونق حمل ونقل و لجستیک

دبیرکل انجمن شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند با تأکید بر نقش بخش خصوصی گفت: معتقدیم بار سنگین حمل ونقل و لجستیک کشور فقط توسط بخش خصوصی توانمند قابل مدیریت است. حضور پررنگ شرکت های خصوصی در این نمایشگاه نشان می دهد نگاه صنعت از حمل ونقل صرف عبور کرده و به سمت لجستیک حرکت کرده است.

وی اضافه کرد: اگر دولت موانع و محدودیت ها را کاهش دهد و نقش حاکمیتی و نظارتی خود را به درستی ایفا کند، مسیر کسب وکار حمل ونقل و لجستیک هموارتر خواهد شد.

گذار از ساختار سنتی، بزرگ ترین چالش شرکت های بزرگ مقیاس

اسراری بزرگ ترین چالش شرکت های بزرگ مقیاس را عبور دشوار از ساختار سنتی به مدل های الکترونیکی و مقیاس پذیر دانست و گفت: نبود سازوکار مناسب در سازمان راهداری باعث شده این گذار برای هم شرکت های کوچک و هم بزرگ با دشواری همراه باشد.

وی هشدار داد: مدیریت صنعت با بخشنامه ها و آیین نامه های غیرکارشناسی، به جای حمایت از شرکت های بزرگ مقیاس، آن ها را محدود می کند و این موضوع آسیب جدی به صنعت حمل ونقل وارد می کند.

دبیرکل انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل سراسری و بزرگ مقیاس هوشمند ابراز امیدواری کرد با پیگیری های کارشناسی و تداوم گفت وگو با متولیان، مسیر اصلاح مقررات و حمایت مؤثر از شرکت های بزرگ مقیاس هموار شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.