| کد خبر: 158653 |

نگرانی از کمبود منابع صندوق مسکن یکم

حسین عبده‌تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر در هر هفته سه‌برابر ماه مشابه سال قبل در صندوق مسکن یکم افتتاح حساب انجام می‌شود که سبب نگرانی بانک مسکن بابت تامین منابع تسهیلات مسکن شده است.

تین نیوز

 حسین عبده‌تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر در هر هفته سه‌برابر ماه مشابه سال قبل در صندوق مسکن یکم افتتاح حساب انجام می‌شود که سبب نگرانی بانک مسکن بابت تامین منابع تسهیلات مسکن شده است.

به گزارش تین‌نیوز، حسین عبده‌تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر در هر هفته سه‌برابر ماه مشابه سال قبل در صندوق مسکن یکم افتتاح حساب انجام می‌شود که سبب نگرانی بانک مسکن بابت تامین منابع تسهیلات مسکن شده است.

به گزارش مهر، عبده‌تبریزی در حاشیه کنفرانس مهندسی عمران و مدیریت شهری در جمع خبرنگاران درباره تسهیلات مسکن گفت: به نظر من تشخیص وزارت راه و شهرسازی مبنی بر افزایش قدرت خرید مسکن از سوی مردم برنامه درستی است.

وی با تاکید بر اینکه مسکن ارزان‌قیمت جای رشد قابل ملاحظه‌یی دارد، ادامه داد: در حال حاضر در بانک مسکن در هفته سه‌برابر ماه مشابه سال قبل در صندوق پس‌انداز مسکن یکم افتتاح حساب انجام می‌شود که سبب شده بانک مسکن نگران کسری منابع خود شود، چون با شتاب زیادی مردم در حال سرمایه‌گذاری هستند و این سرمایه‌گذاری به امید دریافت وام مسکن است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سالانه ۶۵۰ هزار ازدواج به ثبت می‌رسد که رقم قابل ملاحظه‌یی است و این افراد وارد بازار مسکن می‌شوند و از سوی دیگر می‌توانند در صندوق پس‌انداز مسکن یکم حساب افتتاح کنند. نگرانی بانک مسکن بابت کمبود منابع با حمایت برطرف خواهد شد. کافی است که بانک مرکزی بپذیرد، مطالباتی که از بانک مسکن دارد را دیرتر وصول کند.

وی درباره افزایش سرمایه بانک مسکن اظهار کرد: این بانک در بین بانک‌های موجود سالم‌ترین بانک است، چون وام‌های با مبالغ کم پرداخت کرده و مشکلی برای وصول آنها ندارد، بنابراین با بانک‌های دیگر که وام‌های بزرگ پرداخت کرده و اقساط آنها بازپرداخت نمی‌شود وضعیت متفاوت‌تری دارد و در موقعیت خوبی است.

عبده‌‌تبریزی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی نیز اعلام کرده است، می‌تواند از منابع داخلی و املاک خود به افزایش سرمایه بانک مسکن کمک کند، منوط به اینکه بانک مسکن به بانک توسعه‌یی تبدیل شود. مشاور وزیر راه و شهرسازی درباره آینده بازار مسکن گفت: به نظر من همچنان وضعیت گذشته ادامه دارد و خانه‌های گران‌قیمت با سرعت بسیار کمی به فروش خواهند رسید و خانه‌های خالی لوکس به راحتی به فروش نخواهند رفت اما مسکن ارزان‌قیمت بازار رشد خوبی خواهد داشت و وزارت راه و شهرسازی نیز کمک کرده تا این رشد ادامه یابد. مشاور تامین منابع مالی وزارت راه و شهرسازی همچنین در پنجمین کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت ‌شهری گفت: افزایش قیمت زمین در تولید و اشتغال تاثیری ندارد و به همین دلیل کشورها تلاش می‌کنند تا قیمت زمین افزایش نداشته باشد.

حسین عبده‌تبریزی مشاور تامین منابع‌ مالی وزیر راه و شهرسازی گفت: در ۴۰سال گذشته نرخ رشد کشور، نرخ رشد قابل قبولی نبوده و در این حوزه شاهد 2.3درصد رشد بوده‌ایم و در عین‌حال جمعیت 2.1درصد رشد داشت. بنابراین رشد خالص 0.2 درصد درآمد سرانه بوده که رقم قابل ملاحظه‌یی نمی‌شود و از این جهت نیازمند تغییر نگرش در سیاست زمین و نحوه توسعه شهرها هستیم.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر شهر به عنوان محور توسعه شناخته می‌شود، افزود: در

۴ دهه اخیر به دلیل نرخ رشد پایین، متاسفانه شهرها و توسعه آنها نتوانستند محور توسعه کشور باشند و به همین دلیل نیز ضرورت دارد تا با شناسایی همان سیاست‌های نادرست و آسیب‌شناسی آنها، درس‌هایی را از اتفاقاتی که رخ داده است، بگیریم.

 

منبع: روزنامه تعادل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.