| کد خبر: 267544 |

◄ کام تلخ رانندگان کامیون از قاچاقچیان سوخت

تامین گازوئیل به مشکل اصلی رانندگانی تبدیل شده که سهمیه سوخت خود را قاچاق نمی کنند.

تین نیوز

جمعی از رانندگان کامیون عنوان کردند هم اکنون شرایط قاچاق گازوییل به گونه ای است که در مناطق مختلف کشور تامین نفت گاز به مشکل اصلی رانندگانی تبدیل شده که  سهمیه سوخت خود را قاچاق نمی کنند.

به گزارش تین نیوز، رانندگان و کامیونداران تاکید کردند: عده ای ساعت ها در صف می مانند و ضرر می کنند و عده ای هم با قاچاق گازوییل پول باد آورده به دست می آورند.

این رانندگان تاکید کردند: با توجه به ادامه روند قاچاق سوخت از مرزها و ناتوانی اداره مبارزه با قاچاق در حذف این پدیده شوم،  چرا خود دولت کار فروش سوخت به جایگاه ها را انجام نمی دهد؟

آنان پیشنهاد دادند: دولت می تواند سوخت را به پمپ بنزین های مرزی به قیمت بالاتر بفروشد تا دست قاچاقچیان کوتاه شود و در نهایت سود حاصل از آن به نفع خود دولت باشد و بقیه رانندگان هم از معضل کمبود سوخت نجات پیدا کنند.

به گفته آنان, اگر نفت گاز از جایگاه های سوخت به قیمت بیشتر به خارج از مرز ارسال شود دیگر  نیازی نیست متقاضی گازوییل را از رانندگان خریداری کند.

این پیشنهاد در حالی مطرح شده است که به اعتقاد کارشناسان حوزه سوخت و انرژی،  برای حذف یارانه سوخت با هدف قطع کامل چرخه قاچاق، لازم است قیمت هر لیتر گازوییل حدود 170 برابر نرخ فعلی باشد تا چرخه قاچاق گازوییل کاملا متوقف شود.

اما آیا این کار امکان پذیر ست ؟

کارشناسان تاکید کردند: این اقدام فقط روی کاغذ امکان پذیر است ولی در عالم واقعی اصلا امکان اجرا ندارد چرا که با این افزایش  قیمت 100 لیتر گازوییل حدود پنج میلیون تومان یا بیشتر می شود.

به گفته آنان، با افزایش نرخ گازوییل به سطح کشورهای همجوار با انگیزه قطع کامل پدیده شوم قاچاق سوخت، به ناچار کرایه حمل کالا برای ناوگان سنگین نیز افزایش چشمگیری می یابد که شرکت ها و صاحبان کسب و کار یا هلدینگ ها , قادر به پرداخت چنین کرایه هایی نخواهند بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.