| کد خبر: 258728 |

◄ جای خالی قطارهای دو طبقه در حمل و نقل ریلی مسافری ایران

به اعتقاد شماری از کارشناسان حمل و نقل ریلی در برخی خطوط ریلی برای کاهش ترافیک خطوط راه آهن و در نتیجه افزایش سرعت سیر و حرکت، می توان از قطار دو طبقه مسافری استفاده کرد.

تین نیوز

به اعتقاد شماری از کارشناسان حمل و نقل ریلی  در برخی خطوط ریلی برای کاهش ترافیک خطوط راه آهن و در نتیجه افزایش سرعت سیر و حرکت، می توان از قطار دو طبقه مسافری استفاده کرد.

به گزارش تین نیوز، این کارشناس همچنین با طرح این پرسش که چرا از قطارهای دو طبقه در ایران استقبال نمی شود؟ افزود: راه آهن تهران تبریز و  راه آهن تهران اهواز خطوط ریلی مناسب برای قطارهای دو طبقه هستند اما به دلیل مشکلات فنی از سیر و حرکت قطارهای دو طبقه محروم شده اند.

او افزود: قطارهای دو طبقه با افزایش جابجایی مسافران در کاهش ترافیک خطوط ریلی و افزایش سرعت قطار به صورت غیر مستقیم موثر هستند.

این کارشناس تاکید کرد: ضمن این که لازم است نوع خدمات دهی در قطارهای مسافری ایران با توجه به قدرت خرید قشرهای مختلف متغیر باشد تا مسافران با قدرت خرید و وضعیت اقتصادی متفاوت بتوانند از خدمات حمل و نقل ریلی بهره مند شوند.

او با بیان این که در حال حاضر در حمل و نقل هوایی چنین شرایطی مهیا است، گفت: در هواپیما هم صندلی اکونومی و هم صندلی لوکس با خدمات ویژه به مسافران ارایه و بدین ترتیب به تمام نیازهای تمام اقشار جامعه متناسب با قدرت خرید توجه می شود.

این کارشناس ریلی عنوان کرد:  متاسفانه  به این موضوع در حمل و نقل ریلی کم توجهی شده است و در اغلب موارد شاهدیم سیاست گذاری های این بخش با نیازهای جامعه هماهنگ نیست.

به گزارش تین نیوز،  یکی از مزیت قطارهای دوطبقه اشغال کمتر سطح خط آهن است و یک قطار دو طبقه به اندازه دو قطار یک طبقه مسافر جابجا می کند که همین موجب کاهش اشغال خطوط راه آهن  و افزایش سرعت قطار می شود.

البته تجربه استفاده از قطار دو طبقه در برخی کشورها حاکی از آن است که سفر با چنین قطارهایی به اندازه یک قطار معمولی راحت نیست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 0

    توراه آهن تهران تبریز محدوده زنجان میانه تونلهای ست که۹۰سال پیش حفرشده امکان عبورقطارهای دوطبقه درآن وجودندارد

  • ناشناس 2 0

    پورسید اقایی با زدو بند با چینی ها تعدادی دوطبقه آورد که به سرنوشت دیزل های آلستوم زیمنس دچار شدند. ......

  • کریم شادی 0 1

    نظر "این کارشناس" محترم است ولی بطور کلی واگن دوطبقه برای وضع فعلی راه آهن ایران مناسب نیست.