| کد خبر: 246207 |

دریای خزر فرصتی برای دستیابی به اقتصاد دریا محور؛

◄ یک پیشنهاد برای افزایش صادرات از ایران به اروپا و چین

ایران با استفاده از مدل صادرات در امارات و شبکه ریلی ترانس خزر، می تواند صادرات خود را به اروپا و چین به طرز قابل توجهی افزایش دهد.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است اگر اقتصاد دریا محور مورد نظر دولت سیزدهم قرار دارد بهترین اقدام نهادینه کردن صادرات و ترانزیت و تجارت مشابه بنادر جنوبی و در ارتباط با کشورهای عربی در دریای خزر و برای بنادر شمالی است.

به گزارش تین نیوز، وی در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری عنوان کرد: ارتباط تجاری به شکل صادرات با بنادر آذربایجان و قزاقستان، دپوی کالا در بنادر این کشورها در دریای خزر، تاسیس شرکت در این کشورها و سپس صادرات کالا ایرانی از این کشورها به اروپا و پین و شرق آسیا،  می تواند هدف مورد نظر دولت سیزدهم را برای گسترش بنادر، کاملا محقق کند.

این کارشناس گفت: ایران و امارات سالانه بیش از 11 میلیارد دلار تبادل تجاری دارند و کشورهای قزاقستان و آذربایجان به لطف جنگ اوکراین گسترش وسیعی در حجم بار عبوری را از چین به اروپا و برعکس، شاهد هستند.

او افزود: ایران با استفاده از مدل صادرات در امارات و شبکه ریلی ترانس خزر،  می تواند صادرات خود را به اروپا و چین به طرز قابل توجهی افزایش دهد.

وی تاکید کرد: البته باید توجه داشت بنادر جنوبی کشور بیش از 200 میلیون تن ظرفیت دپوی بار دارند و ایران دارای انواع کشتی در جنوب است در حالی که بنادر شمالی سرجمع  30 میلیون تن ظرفیت دپوی بار دارند و ناوگان کشتی های ایران در این دریا برای رسیدن به حجم بالا صادرات و ترانزیت کوچک است.

به گفته وی در هر دو زمینه نیاز به گسترش بسیار بالایی وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.