| کد خبر: 245859 |

◄ وظیفه دولت سیاست گذاری است نه قیمت گذاری بلیت هواپیما و اتوبوس و...

کار دولت امروز به جایی رسیده که به جای سیاست گذاری و سکان داری اقتصاد، برای بلیت هواپیما و کرایه اتوبوس قیمت گذاری می کند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل اظهار امیدواری کرد اکنون که کفگیر درآمد نفتی به ته دیگ خورده است، دولت و مجلس از رفتارهای نادرست اقتصادی کناره گیری کرده و سیاست اقتصادی درستی پیشه کنند.

به گزارش تین نیوز، سعید قصابیان در بخش نظرهای کاربران تین نیوز با بیان این مطلب افزود: لازم است دولت و مجلس برای پایین آوردن قیمت کالاها به جای دستور و فرمان به اصناف که از سودشان بزنند و به جای فشار به تولید کننده برای کاهش قیمت محصول نهایی، برای افزایش تولید و افزایش عدد تولید کنندگان و تسهیل توزیع و موانع دولت ساخته (انواع محدودیت و مقررات و مجوز و زیر میزی و موانع گمرکی و بانکی و مالیاتی و اخیرا قطع برق و گاز) را از جلوی پایشان بردارند.

وی عنوان کرد: افزایش تولید به صورت خودکار قیمت را تنظیم می کند و در صورت اجرایی شدن دیگر نیاز به دخالت دولت نیست. قشر ضعیف از این کاهش قیمتِ طبیعی بیشتر منتفع می شوند تا از آن کاهش قیمتِ دستوری.

این کارشناس تاکید کرد: نمی شود به تولید کننده دستور داد تولیدات خود را به قیمتی که دولت می گوید بفروشد و همزمان از او انتظار داشت بیشتر تولید کند.

او گفت: تولیدی که برای تولید کننده نَصَرفد ادامه پیدا نمی کند و پیامد آن کمبود است و پیامد کمبود گرانی. قصابیان افزود: کار دولت امروز به جایی رسیده که به جای سیاست گذاری و سکان داری اقتصاد، برای بلیت هواپیما و کرایه اتوبوس قیمت گذاری می کند، برای افزایش اجاره خانه درصد تصویب می کند، نان و خودرو و تایر را به قیمت مصوب خودش می فروشد و میوه شب عید را گردن می گیرد. همه در زیر لوای حمایت از قشر ضعیف. اقدامات بی ثمری که همچنان توسط دولت ها تکرار می شود. آبی که در هاون کوبیده می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.