| کد خبر: 212974 |

◄ چه عاملی موجب طولانی شدن مدت تخلیه بار می‌شود؟

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است دعوا بین صاحب کامیون و صاحب بار بر سر حق توقف معنی ندارد و هر دو آنها از یک منشا واحد متضرر می‌شوند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است دعوا بین صاحب کامیون و صاحب بار بر سر حق توقف معنی ندارد و هر دو آنها از یک منشا واحد متضرر می‌شوند.

به گزارش تین نیوز، این مطلب را یک کاربر تین نیوز در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری و پس از آن بیان کرد که رانندگان توقف طولانی مدت کامیون‌ها برای تخلیه بار در مرزها و... را به دلیل مبلغ حق توقف، به نفع صاحبان کالا و به ضرر کامیونداران و رانندگان دانستند.

این کاربر تین نیوز، با تاکید بر این‌که بدیهی است توقف بار هزینه دارد، گفت: این هزینه هم برای صاحب بار، هم برای صاحب کامیون، هم برای شرکت حمل و نقل و هم برای سیستم تخلیه و بارگیری، بسیار سنگین است.

او عنوان کرد: بر این اساس باید پرداخت هزینه‌ها به سمتی برود که مدت زمان توقف کاهش پیدا کند چرا که توقف کامیون زیر بار و در صف تخلیه/بارگیری خسارتی است که به کل کشور وارد و سبب استهلاک سرمایه ملی می‌شود.

این کاربر تین نیوز، تاکید کرد: توقف طولانی مدت کامیون‌ها برای تخلیه یا بارگیری همچنین زمان حمل و نقل و رسیدن بار به محل مصرف را طولانی می‌کند و خسارت بزرگی نیز به ترانزیت کشور وارد می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که به طور قطع صاحب کالا هم مایل است بارش هر چه زودتر تخلیه شود، عنوان کرد: کدام کارخانه دوست دارد مواد اولیه یا محصولش با تاخیر برسد؟

این کاربر با بیان این‌که در نهایت باید فرد یا نهاد عامل تاخیر در تخلیه بار، شناسایی و خسارت متوجه او شود، افزود: دعوا بین صاحب کامیون و صاحب بار معنی ندارد و هر دو آنها از یک منشأ واحد متضرر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید علت ایجاد صف کامیون در مکان‌های تخلیه و بارگیری و این‌که رفع موانع ترددهای مرزی بر عهده چه نهادی است را شناسایی و موانع را برطرف کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.