| کد خبر: 161918 |

◄ ساخت بزرگراه‌های متعدد به کرج، چاره ترافیک نیست

مسئولان ما نتیجه‌گرا و بیشتر دنبال طرح‌های عمرانی زود ساخت و زود بازده هستند تا مردم را راضی کنند نظیر سیاست شهرداری سابق تهران که به‌جای مترو به بزرگراه‌ها بیشتر توجه کرد چون سریع الافتتاح بود درحالی‌که مترو هم طولانی بود و هم زیر زمینی و برای عوام‌گرایی مناسب نبود.

تین نیوز

یک کاربر تین‌نیوز معتقد است تنها راه کاهش ترافیک تهران-کرج، توجه و سرمایه‌گذاری در زمینه برقی و چهار خطه شدن خط آهن تهران-کرج و تشکیل سیستم حومه‌ای قطارهای سریع‌السیر است.

به گزارش تین‌نیوز،  این کاربر در پیام خود به شبکه خبری تخصصی حمل‌ونقل افزود: واقعیت این است که ساخت بزرگراه‌های متعدد به کرج چاره کار ترافیک شدید این محور نیست.

وی با بیان این‌که همین الان آزادراه تهران - کرج، جاده مخصوص و جاده قدیم را در این محور فعال داریم، گفت: اگر بزرگراه همت هم به این مسیرها اضافه شود هیچ فرق اساسی در ترافیک این منطقه ایجاد نخواهد شد بلکه بیشتر تشویقی برای افزایش سفر جاده‌ای خواهد بود؛ چنان‌که شاید در کوتاه‌مدت این آزادراه بر روان‌تر شدن ترافیک اثرگذار باشد اما در بلندمدت بزرگراه همت به یک پارکینگ تبدیل خواهد شد؛ ضمن این‌که که اگر آزادراه تهران - شمال افتتاح شود، بزرگراه همت دچار افزایش تقاضا خواهد بود.
این کاربر خاطرنشان کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان خرج این بزرگراه شده است؛ اگر همین مبلغ برای برقی کردن خط آهن تهران-کرج و چهار خطه شدن آن هزینه می‌شد، با وارد کردن قطارهای خودکشش برقی با سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت، مسافران در عرض ۱۰ دقیقه به کرج تردد می‌کردند و کوتاهی زمان سیر سفر موجب کاهش تقاضای حمل‌ونقل جاده‌ای می‌شد.

وی تاکید کرد: اما مسئولان ما نتیجه‌گرا و بیشتر دنبال طرح‌های عمرانی زودساخت و زود بازده هستند تا مردم را راضی کنند. نظیر سیاست شهرداری سابق تهران که به‌جای مترو به بزرگراه‌ها بیشتر توجه کرد چون سریع‌الافتتاح بود درحالی‌که مترو هم طولانی بود و هم زیر زمینی و برای عوام‌گرایی مناسب نبود.

این کاربر اظهار کرد: معتقدم مثل شانگهای،  تنها راه کاهش ترافیک تهران-کرج، توجه و سرمایه‌گذاری در زمینه برقی شدن این خط وچهار خطه شدن و تشکیل سیستم حومه‌ای قطارهای سریع‌السیر است، مطمئناً زمان سیر بسیار کم این سیستم، کاهش تقاضای حمل‌ونقل جاده‌ای را به دنبال خواهد داشت. ضمن این‌که برنامه جامع ما برقی کردن راه‌آهن تهران - تبریز است که برقی شدن راه‌آهن تهران-کرج می‌تواند به‌عنوان فاز اول این طرح در نظر گرفته شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.