| کد خبر: 186491 |

دومین شماره هفته‌نامه «حمل‌ونقل» در سال 98 منتشر شد؛

◄ سیل و کمک دولت به «هما» زیر ذره‌بین حمل‌ونقل

نکته دیگری که درباره جدیدترین شماره «حمل‌ونقل» قابل ذکر است فراخوانی است که در این شماره خود منتشر کرده است.در این فراخوان اعلام شده است که این هفته نامه در نظر دارد با توجه به تعدد آرا و تفاوت نگاه‌ به حادثه‌ سیل در استان‌های مختلف کشورمان که منجر به تخریب زیر‌ساخت‌های حمل‌ونقلی شد، دیدگاه‌های کاربردی مرتبط با این حادثه‌ی طبیعی و جبران خسارات آن را منتشر کند. به همین علت از مخاطبان و کارشناسان تقاضا کرده است که در صورت تمایل مقالات، یادداشت‌ها و گزارش‌های خود را به هفته‌نامه ارسال کنند. شما می‌توانید مطالبتان را به آدرس ایمیل info@tweekly.ir یا شماره فکس 02144603785 ارسال کنید.

تین نیوز

تازه‌ترین شماره هفته‌نامه حمل‌ونقل منتشر شد.

به گزارش تین‌نیوز، مدیریت ناکارآمد عنوان سرمقاله شماره 204 هفته‌نامه «حمل‌ونقل» است. بهزاد مظاهری، مدیرعامل اسبق سازمان هواپیمایی کشور در این سرمقاله به ماجرای کمک دولت به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پرداخته است و بیان کرده است که دولت‌ها در اکثر کشورها به هواپیمایی‌های ملی خود کمک می‌کنند. او البته در بخش دیگری از یادداشت خود به مشکلاتی که ایران ایر با آنها دست به گریبان است پرداخته و بیان کرده است که «مشکل دیگر ایران‌ایر فرسودگی ناوگان است؛ همچنین مدیریت فعلی ایران ایر در خرید هواپیماهای ای تی آر که بعد از برجام برای هما خریداری شد، دخالتی نداشته است و این هواپیماها معمولاً با مسافر کمی پرواز می‌کنند و حتی اگر تمام صندلی‌های این هواپیما در زمان پرواز، اشغال باشد با توجه به اینکه زمان پرواز این هواپیماها به نسبت سایر هواپیماها بیشتر است برای ایران‌ایر صرفه اقتصادی نخواهد داشت.»

همین موضوع البته بحث گزارش اصلی هفته‌نامه «حمل‌ونقل» است. در این گزارش تسویه 16 هزار میلیاردی بدهی هما در گفتگو با علی دادپی بررسی شده است. دادپی در این گفتگو بیان کرده است که این اقدام درهرصورت لازم بوده است. چون بدهی‌های معوقه شرکت‌های هواپیمایی همیشه یک مانع اصلی جذب سرمایه بوده‌اند و حتی در زمان برجام و خریدهای هواپیما تحلیلگران مختلف یادآور شدند که باید برای بدهی‌ها و زیان‌های انباشته‌شده شرکت‌های هواپیمایی فکری کرد.

او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرده است که شرکت ایران‌ایر هنوز به حجم بزرگی از نیروی انسانی حقوق می‌دهد و این اقدام بدون اصلاح و تعدیل نیروی انسانی حقوق‌بگیر شرکت در عمل نتیجه‌ای نخواهد داشت.

این کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه سنت ادواردز تگزاس آمریکا همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در این شرایط اقتصادی کشور این اقدام دولت، توجیه‌پذیر است؟ گفته است که بعضی از اقدامات آن‌قدر ضروری هستند که مستقل از شرایط اقتصادی کشور باید اجرایی شوند. اگر علاقه‌مند به خواندن این گفتگو هستید می‌توانید متن کامل این گفتگو را در صفحه 2 شماره 204 «حمل‌ونقل» بخوانید.

اما یادداشت دیگری که در صفحه اول این هفته‌نامه منتشر شده به قلم سیدحسن موسوی‌نژاد نوشته شده است. او در این یادداشت که با تیتر لزوم توقف اعلام خسارت سیل منتشر شده بیان کرده است که این روزها همه از اعداد و ارقامی که سیل به استان‌های مختلف کشور خسارت وارد کرده است صحبت می کنند و بعد هم مدعی شده است که آیا این آمار که از زبان مسئولین مختلف طرح می‌شود قابل اعتماد هستند یا خیر. موسوی نژاد در بخش دیگر یادداشت خود این موضوع را اینطور مطرح کرده است که فرایند به دست آوردن عدد درست خسارت‌ها به‌طور جزئی و دقیق، نیازمند استقرار تیم متخصص و کارشناس واحد، تأمین نیروی انسانی و اعتبارات لازم، همکاری همه دست‌اندرکاران کشور برای در اختیار گذاشتن اطلاعات و برآوردهای صحیح است. فرایندی که حداقل شش ماه زمان می‌برد.

کیفیت جاده‌ها در دوراهی تغییرات اقلیمی، بررسی تحریم سپاه در حوزه دریایی، روزگار ناخوش ایرلاین میلیاردر تبریزی و ... از دیگر گزارش‌های منتشر شده در جدیدترین شماره هفته‌نامه «حمل‌ونقل» است.

نکته دیگری که درباره جدیدترین شماره «حمل‌ونقل» قابل ذکر است فراخوانی است که در این شماره خود منتشر کرده است.در این فراخوان اعلام شده است که این هفته نامه در نظر دارد با توجه به تعدد آرا و تفاوت نگاه‌ به حادثه‌ سیل در استان‌های مختلف کشورمان که منجر به تخریب زیر‌ساخت‌های حمل‌ونقلی شد، دیدگاه‌های کاربردی مرتبط با این حادثه‌ی طبیعی و جبران خسارات آن را منتشر کند. به همین علت از مخاطبان و کارشناسان تقاضا کرده است که در صورت تمایل مقالات، یادداشت‌ها و گزارش‌های خود را به هفته‌نامه ارسال کنند. شما می‌توانید مطالبتان را به آدرس ایمیل info@tweekly.ir  یا شماره فکس 02144603785 ارسال کنید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.