| کد خبر: 164620 |

◄ کوچ خریداران ارز از «استانبول» به «تلگرام»!

در روزهای اخیر و در پی تصمیم‌گیری‌های جدید ارزی روش‌های جدیدی برای خریدوفروش ارز در بازار آزاد بر پایه شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تلگرامی به وجود آمده است.

تین نیوز

در روزهای اخیر و در پی تصمیم‌گیری‌های جدید ارزی روش‌های جدیدی برای خریدوفروش ارز در بازار آزاد بر پایه شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تلگرامی به وجود آمده است.

به گزارش تین‌نیوز، پس از تصمیم‌گیری جدید دولت مبنی بر تک‌نرخی کردن ارز با نرخ 4200 تومان و دستورالعمل‌های بانک مرکزی به نظر می‌رسد هنوز برای رفع نیاز بازار مسائلی وجود دارد که باعث زیرزمینی شدن خریدوفروش ارز شده است.

اکنون اعداد و ارقام قابل‌توجهی ارز در اختیار برخی از مردم و حتی دلالان قرار دارد و از سوی دیگر، تقاضا هم وجود دارد که البته  دستورالعمل مرتبط با آن‌ها از سوی بانک مرکزی اعلام‌نشده یا اینکه اعداد و ارقام اعلام‌شده، متناسب با نیاز ذی‌نفعان آن بخشنامه‌ها نبوده است.

در حال حاضر روش‌های جدیدی برای خریدوفروش ارز ابداع‌شده که عمدتاً بر پایه شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تلگرامی است.

صرافی‌های غیرمجاز نیز در این روزها علیرغم تمام سختگیری‌های بانک مرکزی خریدوفروش‌های خود را به شیوه‌های نوینی منتقل کرده‌اند که بالاخره حیات کاری خود را ادامه دهند. 

به گزارش مهر، در این روزها خریدوفروش ارز به‌صورت تلفنی و در فضای مجازی رونق بسیاری دارد و اتفاقاً نرخ را  به‌طور میانگین تا ۵۱۰۰ تا ۵۲۰۰ تومان بالابرده است.

یکی از خریداران ارز که به‌صورت تلفنی پیگیر خرید دلار بوده است گفت: افراد متقاضی خرید  در یک روز می‌تواند حداکثر ۵۰۰ دلار یا ۵۰۰ یورو را خریداری کند؛ مگر اینکه مشتری چندین و چندروزه باشد و نسبت به آن شناخت داشته باشند تا اعداد و ارقام بالاتری را بتواند دریافت کند؛ آن‌هم نه به‌صورت یکجا بلکه بافاصله حتی چندساعته.

به گزارش مهر، درعین‌حال، یکی از صرافان نیز در این‌باره می‌گوید: بانک مرکزی باید هر چه زودتر، برنامه‌های خود برای تأمین ارز موردنیاز مردم را اجرایی کند. در این صورت است که اطمینان می‌تواند در بازار به وجود آید.

او به صحبت‌های رئیس‌کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه  دولت قصد ندارد که جلوی فعالیت صرافی‌ها را بگیرد، اشاره کرد و گفت:  بانک مرکزی باید هر چه سریع‌تر نسبت به تأمین نیازهای مردم و آغاز به کار صرافی‌ها اقدام کند، چراکه همین امر اطمینان را به مردم و بازار می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.