| کد خبر: 164052 |

از یورو و پوند چه خبر؟

​در حالی که عمده توجه‌ها در دو هفته گذشته به سمت بازار دلار و سکه بوده است که با افزایش قیمت محسوسی روبرو شده‌اند، در همین بازه زمانی یورو و پوند انگلستان نیز با افزایش قیمت همراه شده‌اند.

تین نیوز

در حالی که عمده توجه‌ها در دو هفته گذشته به سمت بازار دلار و سکه بوده است که با افزایش قیمت محسوسی روبرو شده‌اند، در همین بازه زمانی یورو و پوند انگلستان نیز با افزایش قیمت همراه شده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز،  یورو در کنار دلار در هفته‌های پایانی سال قبل وضعیت پر تب و تابی را سپری کرد و عملا با دو نرخ بانکی و آزاد در بازار مشاهده می‌شد. پیش از تعطیلات یورو بانکی حدود ۵۴۰۰ و یورو آزاد ۵۹۰۰ تومان قیمت داشت که یورو بانکی با سختی بسیار در دسترس بود و در روزهایی امکان خرید آن وجود نداشت.

این فاصله حدود ۵۰۰ تومانی یورو آزاد و بانکی باعث دلال بازی و سودجویی برخی شد، کسانی که یورو بانکی می‌خریدند و به قیمت آزاد می فروختند.

اما این‌ها پایان داستان یورو نبود. در شرایطی که دلار در اولین روز رسمی کاری در سال جدید رکورد شکنی کرد و از ۵۰۰۰ تومان عبور کرد در همین زمان یورو هم به بیش از ۶۰۰۰ تومان رسید و با قیمت ۶۱۳۳ تومان به فروش رسید، یعنی ۳۰۰ تومان بالاتر از قیمت پیش از عید.

روند افزایشی قیمت یورو ادامه دار بود، در میانه‌های تعطیلات یورو آزاد به ۶۲۰۰ تومان رسید و در آخر هفته گذشته به ۶۲۲۵ تومان رسید.

از سوی دیگر یورو بانکی از قمیت ۵۸۲۲ تومان در اواخر سال قبل به ۵۹۹۸ تومان در انتهای هفته گذشته رسید.

به گزارش ایسنا، پوند هم که تنها  یک نرخ در بازار دارد از دلار و یورو عقب نماند. پوند در آخرین روزهای سال گذشته حدود ۶۸۰۰ تومان قیمت داشت و در میانه های نوروز افزایش قیمت پیدا کرد و در نهایت در روز پنجشنبه ۱۶ فروردین به ۷۱۱۰ تومان رسید. یعنی بالاترین نرخ برای پوند تا کنون.

در مجموع بررسی‌ها نشان می‌دهد سرعت افزایش قیمت یورو و پوند در سه هفته گذشته بیش از دلار بوده است. دلار در این بازه زمانی حدود ۲۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرد، ‌اما یورو ۳۰۰ تومان و پوند هم حدود ۳۰۰ تومان گران شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.