| کد خبر: 156486 |

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی مراکز معاینه‌فنی خودرو عنوان کرد:

◄ معاینه‌فنی ویژه یا «ویژه‌خواری»؟

سال‌های زیادی است که معاینه‌فنی خودرو سرگردان در پیچ‌وخم بی‌قانونی‌ها و مدیریت بحران زده در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور راه می‌پیماید و تا به امروز نیز به سکون معنا دار دست پیدا نکرده است.

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی مراکز معاینه‌فنی خودرو کشور، معاینه‌فنی ویژه به عنوان «ویژه‌خواری» یاد کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدمحسن علوی با ابراز گلایه از برخی رفتارها در مواجهه با مقوله معاینه‌فنی خودرو در کشور، اظهار کرد: سال‌های زیادی است که معاینه‌فنی خودرو سرگردان در پیچ‌وخم بی‌قانونی‌ها و مدیریت بحران زده در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور راه می‌پیماید و تا به امروز نیز به سکون معنادار دست پیدا نکرده است.

وی تصریح کرد: متولیان که در چند سال نخست اجرای طرح معاینه‌فنی خودرو را به حال خود رها کرده تا مشکلاتی از قبیل ورود بیش از 17 برند معاینه‌فنی و سهم‌خواهی‌های بعضی از شهرداری‌ها از مراکز معاینه‌فنی شهر خود، عدم انسجام در کارگروه کشوری، بی برنامگی در مورد خودروهای دوگانه‌سوز مسائلی را رقم زده که ترمیم آن به سال‌ها کار و برنامه‌ریزی نیاز دارد.

علوی با بیان این مطلب که «متاسفانه مدیریت ناکارآمد و فاقد دانش‌فنی کافی موجب بروز اشتباهات اصلاحات پی‌درپی در معاینه‌فنی در سال‌های اخیر شده است»، گفت: متاسفانه تصمیمات جزیره‌ای پس از اقدامات و مدیریت ناکارآمد پروژه ملی معاینه‌فنی را به معضلی ملی بدل کرد تا جائی‌که طی سال‌های متمادی معاینه‌فنی  بعضی از شهر و کلان‌شهرها ساز خود را کوک کرده و به راه خود می‌روند تا در سایه این بی‌قانونی منافع خود را از جیب مردم تامین کنند.

 وی از معاینه‌فنی ویژه به عنوان «کیسه‌دوزی» یاد کرد و گفت: در هیچ ماده و تبصره و بندی از قوانین موجود به این نوع معاینه‌فنی اشاره نشده و هرگز چنین معاینه‌فنی ویژه‌ای از سوی کارگروه کشوری تصویب و یا از طریق معاینه‌فنی کشور یعنی وزارت کشور ابلاغ نشده است.

دبیرانجمن صنفی کارفرمایان مراکز معاینه‌فنی خودرو در بخش دیگری از سخنان خود معاینه‌فنی ویژه را اقدامی غیرقانونی دانست و افزود: جا دارد با عنایت به غیرقانونی بودن رویه ستاد معاینه‌فنی خودرو تهران در معاینه‌فنی ویژه خودروها، اعضای کارگرووه کشوری و وزارت‌کشور به‌خصوص مساله معاینه‌فنی ویژه را پیگیری کرده و پاسخگوی منافع مردم که با این اقدام ضایع می‌شود؛ باشند.

علوی در پایان سخنان خود با اشاره به حضور رئیس ستاد معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران در برنامه‌ زنده شبکه خبر، خاطرنشان کرد: امید می‌رود با توجه به اهمیت اطلاع‌رسانی در تمامی زمینه‌ها و نقش تاثیرگذار رسانه‌ملی در اشاعه اخبار، پیش از پیش کشیدن هر بحثی به نسبت به روشن شدن صحت و سقم موضوع بررسی‌های کافی صورت بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.