| کد خبر: 262400 |

دولت مصمم به تکمیل واحدهای مسکن نیمه‌ تمام است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: واحدهای نیمه تمام مسکنی که از دولت های قبل باقی مانده، در حال تامین مالی و رفع مشکلات حقوقی است.

تین نیوز

 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: واحدهای نیمه تمام مسکنی که از دولت های قبل باقی مانده، در حال تامین مالی و رفع مشکلات حقوقی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، علیرضا جعفری در گفت وگویی اظهار داشت: در حوزه مسکن مهر از ۲۴۰ هزار واحد مسکونی که از دولت قبل ناتمام مانده، ۶۰هزار آن در شهرهای جدید ناتمام مانده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: در هفته گذشته ۱۰هزار مسکن مهر پردیس تحویل داده شد که در مجموع به ۳۰هزار واحد تحویلی رسیده است.

وی با اشاره به واحدهای تعاونی ساز، بیان داشت: برخی از واحدهای تعاونی ساز به دلیل مشکلات حقوقی راکد مانده بود که بر اساس تصمیم شورای عالی شهرسازی به ریاست رئیس جمهور، طرحی برای تامین مالی و رفع مشکلات این گونه مسکن ها با بسته های متنوع ارائه شد تا ۱۴۰هزار واحد باقیمانده تعیین تکلیف شود.

معاون وزیر راه با تاکید بر اینکه مدل مطالبه متقاضیان مسکن تعاونی ساز با مسکن مهر متفاوت است، ادامه داد: با وجود تجربه های خوبی که تعاونی ها در ساخت مسکن داشتند، برخی مشکلات باعث شده تا تعداد زیادی مسکن مهر تعاونی ساز نیمه کاره رها شده باشد که به زودی تعیین تکلیف و به متقاضیان ارائه می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: مدیریت نحوه توزیع و خرید و فروش امتیازات در پلتفرم ها در حال بررسی است که نیاز به همراهی بیشتر مردم دارد.

وی اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی را بر کاهش قیمت و افزایش عرضه مسکن اثرگذار دانست و گفت: با تذکر رییس جمهور به ساختار نظام بانکی همراهی بانک ها در این حوزه بیشتر شده که امید داریم با خدمت رسانی و همراهی وزارت نیرو زیرساخت های مسکن بیشتر فراهم شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.