| کد خبر: 244141 |

آمارهای اعلام شده درباره ساختمان‌های ناایمن صحیح است؟

این آمار عموما مربوط به سازمان آتش نشانی است که بیشتر ایمنی حریق را ملاک قرار می‌دهد و ایمنی سازه کمتر مد نظر است.

تین نیوز

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه آمار دقیقی درباره ساختمان‌های ناایمن از نظر سازه وجود ندارد، درباره اعداد و ارقام اعلام شده درباره ساختمان‌های نا ایمن تهران گفت: این آمار عموما مربوط به سازمان آتش نشانی است که بیشتر ایمنی حریق را ملاک قرار می‌دهد و ایمنی سازه کمتر مد نظر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی نصیری درباره اعداد و ارقام اعلام شده درباره ساختمان‌های ناایمن تهران اظهار کرد: اتفاقی که در متروپل افتاد از جنس ایمنی حریق نبود بلکه ایمنی سازه بود. در حوزه ایمنی سازه عدد و رقم و آمار دقیقی نداریم زیرا ساختمان‌هایی که به عنوان ساختمان نا ایمن معرفی می‌شوند در برابر آتش سوزی نا ایمن هستند.

وی با بیان اینکه مردم نگرانی بابت اعداد و ارقام ساختمان‌های نا ایمن نداشته باشند، تصریح کرد: تهران یک شهر زلزله خیز است اما نباید این مسئله منجر به نا امنی روانی مردم شود که با کوچکترین اتفاقی، ساختمان‌های زیادی در تهران دچار مشکل می‌شوند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران معتقد است که اگر مردم به اصول لازم برای ایمنی در هنگام خرید ساختمان توجه کنند، نباید نگرانی داشته باشند.

نصیری که در برنامه‌ای رادیویی سخن می‌گفت همچنین با اعلام اینکه بابت ساختمان‌های نا ایمن از نظر آتش نشانی جلسات مکرری برگزار شده است که از دادستانی تهران نیز در آن حضور داشته‌اند، خاطر نشان کرد: تک تک این ساختمان‌ها در حال بررسی هستند و بعضی از آن‌ها توسط دادستانی فراخوانی شده‌اند زیرا خیلی از آن‌ها دولتی نیستند و مالکیت خصوصی دارند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به هم افزایی که بین دستگاه‌های مسئول برای مقابله با ساختمان‌های نا ایمن وجود دارد، افزود: هم قوه قضائیه، هم دولت و هم نهادهای قانونگذار و سیاستگذاری و همچنین نهادهایی مانند شهرداری با حمیت بسیار بالا پای کار آمده‌اند و اگر استمرار داشته باشد، می‌توانیم در زمینه رفع مشکلات ساختمان‌های نا ایمن گام‌های اساسی برداریم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین درباره دغدغه‌ مسئولین در این زمینه بیان کرد: جلسات خیلی خوبی برگزار شده است که نتیجه آن، تشکیل کارگروه‌های اجرایی و عملیاتی بوده است. هر چند قوانین و ضوابط در بعضی از بخش‌ها از جمله قانون شهرداری‌ها نیاز به بروز رسانی دارند اما کمبود آنچنانی در این زمینه نداریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.