| کد خبر: 219055 |

ساماندهی حاشیه‌نشینی تا ۳ سال آینده

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش سرعت حاشیه‌نشینی در سال‌های اخیر ابراز امیدواری کرد که با ورود بنیاد مسکن به حل مشکل حاشیه‌نشینی بتوان تا سه سال آینده محلات حاشیه‌نشین را در استان‌های مختلف ساماندهی کرد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش سرعت حاشیه‌نشینی در سال‌های اخیر ابراز امیدواری کرد که با ورود بنیاد مسکن به حل مشکل حاشیه‌نشینی بتوان تا سه سال آینده محلات حاشیه‌نشین را در استان‌های مختلف ساماندهی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز چهارشنبه در مراسم معارفه حجت الاسلام و المسلمین «حسین روحانی نژاد» نماینده جدید ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب بوده که تشکیل آن مزین به فرمان حضرت امام (ره) است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن خاکریز اول حوادث طبیعی و بازسازی پس از وقوع حوادث است که با ضوابط دقیق وارد صحنه بازسازی می‌شود و به دلیل وقوع سیل‌های مکرر، رکوردی را که در این سال‌ها در حوزه بازسازی به ثبت رسانده، قابل مقایسه با قبل از آن نیست.

اسلامی با اشاره به تلاش دولت برای حل مشکل حاشیه‌نشینی و با اعلام این خبر که در چند سال گذشته مجدداً حاشیه‌نشینی افزایش یافته است، گفت: در این دوره از بنیاد مسکن خواستیم که همان‌گونه که بعد از سیل و زلزله ورود می‌کند در موضوع حاشیه‌نشینی هم وارد شود که مصادیق آن رفع حاشیه‌نشینی استان‌های خراسان‌رضوی، سیستان و بلوچستان و خوزستان است که بنیاد به این استان‌ها ورود کرده است و ما امیدواریم حاشیه‌نشینی را سه ساله جمع کنیم.

وزیر راه و شهرسازی به موضوع ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: در دوره‌ای که وارد وزارت راه و شهرسازی شدم، با دیدگاه‌های سیاستی مختلف در بخش مسکن مواجه شدم یک سیاست مبتنی بر مسائل آماری بود و با مقایسه آمار نفوس و مسکن می‌گفت که دولت نباید در ساخت‌وساز مداخله کند. این دیدگاه مباحثی را هم درباره مسکن مهر مطرح می‌کرد و خط اعتباری آن را تورم‌زا می‌دانست. دیدگاه سیاستی دیگر این بود که نتیجه آن این شد که شاهد بودیم که ساخت‌وساز کاهش یافته و به ۳۰۰ هزار واحد در سال رسیده است.

اسلامی ادامه داد: در حالی‌ که سالانه به ساخت ۷۰۰ هزار واحد جدید نیاز داشتیم اما ۳۰۰ هزار واحد ساخته شده و ۴۰۰ هزار واحد کسری مسکن داشتیم، و عمده متقاضیان این ۴۰۰ هزار واحد اقشاری بودند که قدرت خرید مسکن نداشتند بنابراین به این نتیجه رسیدیم که تکلیف ذاتی ساخت‌وساز بر دوش ما است و باید به آن ورود کنیم.

وی ادامه داد: از این رو با وجود کاستی‌ها، طرح اقدام ملی مسکن را راه‌اندازی کردیم؛ با این حال تعیین ضوابط و ایجاد هماهنگی‌ها میان دستگاه‌ها برای شروع این طرح، یک سال طول کشید.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اکنون ساخت ۱۳۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن بر عهده بنیاد مسکن است و بیشتر واگذاری‌ها از طریق عرضه زمین به متقاضیان انجام خواهد شد؛ امیدواریم با همت استان‌ها، ساخت مسکن برای جامعه هدف را محقق کنیم. ما حتی در مناطق سیل‌زده که فاقد مسکن دولتی بودیم، از مردم زمین خریدیم و به این طرح واگذار کردیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.