| کد خبر: 262419 |

مصوبه ایجاد دهکده لجستیک در استان مرکزی اخذ شد

استاندار مرکزی با بیان اینکه مصوبه ایجاد دهکده لجستیک در استان اخذ شده است، گفت: با ایجاد و راه اندازی دهکده لجستیک، فرایندهای صادرات و واردات استان و سایر اقدامات در این حوزه ساماندهی می شود.

تین نیوز

استاندار مرکزی با بیان اینکه مصوبه ایجاد دهکده لجستیک در استان اخذ شده است، گفت: با ایجاد و راه اندازی دهکده لجستیک، فرایندهای صادرات و واردات استان و سایر اقدامات در این حوزه ساماندهی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، فرزاد مخلص الائمه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مرکزی، افزود: ایجاد دهکده لجستیک کلید ساماندهی صادرات و واردات در این استان است که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

وی ادامه داد: بخش غیردولتی استان مرکزی باید در جلسات کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مشکلات و موانع را مطرح کنند و بخش دولتی استان نیز باید مسائلی را که حل کرده و یا در حال برطرف شدن است، مطرح کند.

استاندار مرکزی به عدم تحلیل آمارها و فرایندهای حوزه صادرات و واردات در استان اشاره کرده و اظهار داشت: آمار صادرات و واردات گمرکات قابل تحلیل نیست و به زودی این مشکل برطرف می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت: برخی تولیدات این استان و حتی کشور در بورس کالا عرضه می شود. به همین علت از یک سو تولیدکنندگان نمی توانند این کالاها را صادر کنند و از سوی دیگر در جایی نیز مطرح نمی شود.

حسن میرزاخانی افزود: برخی از صادراتی که به کشورهای عراق و افغانستان انجام شود به صورت ریالی بوده و این کالاها به عنوان صادرات محسوب نمی شود. عدم در نظر گرفتن صادرات ریالی به عنوان صادرات، از جمله عوامل کاهش آمار صادرات در استان مرکزی و همچنین کشور است.

وی ادامه داد: تجار ایرانی در برخی از کشورها به تنهایی نمی توانند در امر صادرات وارد شوند. برای انجام فرایندهای صادرات در این کشورها نیاز به شرکت های مدیریت صادرات در کشورهای مذکور است که این فرایند باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل عدم رعایت استانداردهای کشور روسیه و با وجود علاقه 2 طرف، متأسفانه هیچگونه صادراتی از کشور ایران به کشور روسیه انجام نمی شود. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.