| کد خبر: 261026 |

از ابتدای سال جاری تا کنون صورت گرفت؛

◄ ترانزیت بیش از 82 هزار دستگاه خودرو به آسیانه میانه و عراق از بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: بیش از پنج میلیون و 501 هزارتن کالای نفتی و غیرنفتی از ابتدای سال جاری تا کنون در بنادر غرب این استان تخلیه و بارگیری شده است.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: بیش از پنج میلیون و 501 هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی از ابتدای سال جاری تا کنون در بنادر غرب این استان تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "مرتضی سالاری" با اشاره به تخلیه و بارگیری پنج میلیون و 501 هزار و 168 تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب استان اظهار کرد: با این میزان جابه جایی 14 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید.

وی ادامه داد: از این میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا،2 میلیون و 576 هزار و 370 تن به جابه جایی فرآورده های نفتی و 2 میلیون و 924 هزار و 798 تن با افزایش 37 درصدی به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است.

تخلیه و بارگیری بیش از 66 هزار TEU کانتینر یخچالی

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در بخش دیگری از تخلیه و بارگیری66 هزار و 904 TEU کانتینر یخچالی با تناژ 699 هزار تن خبرداد که با این میزان جابه جایی بنادر غرب استان توانست افزایش 28 درصدی را برای خود به ثبت برساند.

سالاری، حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب این استان را نیز 33 هزار و 452 TEU با تناژ 350 هزار تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصدی افزایش داشته است.

صادرات انواع کالا از مرز سه میلیون عبور کرد

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از صادرات سه میلیون و 69 هزار و 668 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی خبرداد که یک میلیون و 476 هزار و 521 تن آن با افزایش 34 درصدی مربوط به صادرات غیرنفتی و یک میلیون و 593 هزار و 147 تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: از مجموع عملیات انجام شده در این مدت، یک میلیون و 854 هزار و 874 تن فرآورده های نفتی و غیرنفتی با 10 درصد افزایش به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابه جا شد.

سالاری گفت: از این میزان کابوتاژ، 983 هزار و 58 تن به فرآورده های نفتی و 871 هزار و 816 تن با 31 درصد افزایش نیز به فرآورده های غیرنفتی اختصاص دارد.

افزایش 50 درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان با اشاره به افزایش 50 درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی در این بنادر، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده را 193هزار و 673 تن اعلام کرد.

سالاری گفت: در این مدت بیش از 82 هزار و 75 دستگاه خودرو در بندرلنگه به عنوان چهار راه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه و عراق ترانزیت شد که در این بخش نیز 39 درصد افزایش به ثبت رسید.

به گفته وی؛ تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط یک هزار و 220 فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی توسط 13 هزار و 679 کامیون حمل خودرو به مقاصد کشورهای عراق و آسیای میانه بارگیری و حمل شدند.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ثبت ورود و خروج بیش از 14 هزار و 521 فروند شناور در این بازه زمانی افزود: از این تعداد شناور 833 فروند بالای هزار تن و 13 هزار و 688 فروند نیز زیر هزار تن بوده است.

 ترابری ایمن بیش از 389 هزار مسافر در بنادر غرب هرمزگان

سالاری ادامه داد: در این مدت 389 هزار و 847 مسافر در بنادر غرب استان جابه جا شده اند که 25 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده که 378 هزار و 755 نفر آنها در مسیرهای دریایی داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج فارس جابه جا شدند.

وی با اشاره به جایگاه نخست بنادر و دریانوردی غرب در بخش ترابری سفرهای بین المللی نیز گفت: در این مدت،13 هزار و 876 نفر مسافر به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی جابه جا شده اند که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل29 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در پایان تعداد عملیات جستجو و نجات از سوی مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) بنادر غرب را نیز 45 عملیات اعلام کرد که منجر به نجات جان 133 نفر شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.