| کد خبر: 262161 |

محور بحرانی زالیان و جاده دوطرفه ازنا خمین به الیگودرز بزرگراه می شوند

محور ازنا، خمین-الیگودرز، ساوه همدان قدیم، محور زیراب و کنارگذر شمالی اراک از محورهای دو طرفه اصلی و بحرانی هستند که قرار است به زودی به محورهای بزرگراهی تبدیل شوند.

تین نیوز

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه محور بحرانی زالیان امسال بزرگراه می شود، گفت: محور ازنا، خمین-الیگودرز، ساوه همدان قدیم، محور زیراب و کنارگذر شمالی اراک از محورهای دو طرفه اصلی و بحرانی هستند که قرار است به زودی به محورهای بزرگراهی تبدیل شوند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ محمد پورشمس ۵ مهر در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: استان مرکزی به لحاظ ترافیکی و تردد جزو استان های درجه یک کشور محسوب می شود و در خیلی از آیتم های تردد و ترافیک بین رتبه های یک تا سوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه از مجموع راه های استان، چهار درصد آزادراه و هفت درصد بزرگراه هستند افزود: مابقی راه ها معادل ۸۹ درصد راه های دوطرفه و بدون جداکننده وسط و مستعد بدترین حالت تصادف هستند که از این میزان هفت درصد راه های اصلی هستند.

رئیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: محور زالیان یکی از محورهای بحرانی استان است که سال گذشته بیش از ۵۰ نفر در این محور جان خود را از دست داده اند، مقرر شده تا پایان سال کاری امسال این محور به راه بزرگراهی تبدیل شود. از مسیر شمال تا جنوب هیچ راه دو طرفه ای جز راه ۲۵ کیلومتری محور زالیان وجود ندارد که بسیار خطرآفرین است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه امسال در راه های برون شهری استان بیش از ۳۰۰ نفر فوت کرده اند، ادامه داد: بیش از ۳ هزار نفر نیز در این مدت در این راه ها مجروح شده اند و در مجموع بیش از ۸ هزار تصادف رخ داده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: راه های دوطرفه ۴۶ درصد تصادفات و راه های فرعی ۲۵ درصد فوتی ها را به خود اختصاص داده اند و ۱۸ درصد متوفیان داخل پراید فوت شده اند.

وی با بیان اینکه ۷۸ فقره تصادفات فوتی در راه های فرعی و روستایی رخ داده است، خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه امسال عدم توجه به جلو به میزان ۵۵ درصد و انحراف و تجاوز به چپ به میزان ۲۱ درصد، بیشترین علت تصادفات است.  

پورشمس با اشاره به محورهایی که بیشترین فوتی را داشته اند اضافه کرد: محور اراک- توره با ۵۱ فقره تصادف، آزادراه ساوه - همدان ۴۳ فقره، محور قدیم ساوه-همدان با ۳۱ فقره، محور فرمهین-اراک ۲۷ فقره، محور ساوه-تهران ۳۰ فقره، محور اراک- قم ۳۲ فقره، محور خمین-دلیجان ۱۸ فقره و محور دلیجان-اصفهان ۱۵ فقره، بیشترین فوتی را به خود اختصاص داده اند.

وی اضافه کرد: بیشترین سن تصادف با ۳۹ درصد بین سنین ۳۰ تا ۵۰ سال و ۷۳ درصد تصادفات مربوط به سنین یک تا ۵۰ سال بوده است. ۶۸ درصد فوتی ها دارای مدرک تحصیلی دیپلم بوده اند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه در ۴۱ فقره تصادفات برون شهری به سازمان ها نقش داده شده است، گفت: ۴۸ درصد تصادفات منجر به فوت مربوط به افراد بومی استان بوده است.

پورشمس خاطرنشان کرد: امسال ۶۱۴ هزار راننده متخلف و بیش از ۹۴ هزار تخلف حادثه ساز اعمال قانون شده اند. ۲۳۰ هزار تخلف مربوط به استفاده از تلفن همراه بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.