| کد خبر: 259573 |

الزامات بهسازی و توسعه راه ها و فرودگاه ها به استان مرکزی اختصاص یافت

در نشست وزیر راه و شهرسازی با مجمع نمایندگان استان مرکزی ۷ طرح جاده ای و فرودگاهی استان مرکزی بررسی و تعیین تکلیف شد.

تین نیوز

شامگاه ۹ مرداد، نشست مجمع نمایندگان استان مرکزی با مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بررسی موضوعات مرتبط با حوزه های راه و شهرسازی در ساختمان دادمان برگزار شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این نشست وزیر راه و شهرسازی، درخواست های نمایندگان استان مرکزی در حوزه های انتخابیه را مورد بررسی قرار داد و در خصوص تعدادی از آنها تصمیم گیری شد.

بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا قیر و پرداخت نقدی برای تکمیل آزادراه کنارگذر اراک تخصیص یابد. همچنین مقرر شد تا وزارت راه و شهرسازی ۲۰۰۰ تن قیر برای آسفالت ۲۰ کیلومتر از مسیر ساوه- غرق آباد تخصیص دهد. هم اکنون زیرسازی مسیر توسط استان انجام شده و نیازمند انجام آسفالت است که با تاکید وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا تخصیص موردنظر انجام شود.

همچنین در این نشست در خصوص ارتقاء جاده ساوه- سلفچگان از ۴ خط به ۶ خط تصمیم گیری شد. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد تا تهیه قیر و پرداخت نقدی برای تکمیل جاده آهنگران- کمیجان انجام شود. همچنین برای آسفالت و تهیه قیر جاده مامونیه-زاویه و مامونیه به اتوبان ساوه- تهران دستور مساعد صادر شد.

در بخشی از این نشست برقراری پرواز اربعین و مشهد از فرودگاه اراک مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد رئیس سازمان هواپیمایی کشوری انجام این کار را با اولویت در برنامه بدهد. هم اکنون فرودگاه اراک که پیش تر پروازهای اراک-تهران و اراک- مشهد را در برنامه داشت فعلاً پروازی ندارد که مقرر شد تا در این باره اعمال نظر شود.

 برای اتصال آزادراه ساوه - تهران از کنار گذر اراک پیشنهادی ارائه شد که با تاکید وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا مطالعات فنی و ترددی این پیشنهاد از سوی سازمان راهداری و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل مطالعه و بررسی شود و نتایج بررسی در جلسات آتی مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

گفتنی است در این نشست خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، اکبری معاون راهداری سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای، بیاتی نماینده مردم تفرش فراهان و آشتیان، کریمی نماینده اراک خنداب و کمیجان، مخلص الائمه استاندار مرکزی و معاون عمرانی استاندار، سردار عابد معاون قرارگاه خاتم، انعامی مدیر کل راه و شهرسازی مرکزی و بلوردی معاون سازمان ملی زمین و مسکن حضور داشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    احداث یک بزرگراه مستقیم از اراک به دلیجان باید توسط نمایندگان استان مرکزی به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد شود .

  • ح 0 0

    سلام جاده‌ای شهری بین شهری روستایی خوبه تعریض خط گشی افزایش نور حذف پیچ شیب و نقاط حادثه خیز رو داشته باشن ومراکز بخش بهم وصل و مکانهابهم نزدیکتر بشن جادها استاندارد ایمن‌تر واراک از حالت عبوری خارج از کمربندی نمکدکوه که نیاز با استاندارد شدن داره برن