| کد خبر: 252107 |

استاندار مرکزی اعلام کرد؛

بهره‌برداری از پروژه‌ های راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تفرش با اعتبار بیش از ۳۱۵ میلیارد ریال

همزمان با چهل و چهارمین سال روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، سه طرح عمرانی در حوزه فعالیت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با صرف ۳۱۵ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان تفرش به بهره برداری رسید.

تین نیوز

همزمان با چهل و چهارمین سال روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سه طرح عمرانی در حوزه فعالیت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با صرف ۳۱۵ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان تفرش به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، بطور ویژه از زحمات راهداران نارنجی پوش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قدردانی کرد و گفت: راهداران همیشه بطور شبانه روز و بی وقفه و در هر شرایط جوی، چه در نگهداری راه ها، چه در برقراری امنیت جاده ها و همچنین در امر ساخت و اجرای پروژه های عمرانی و بطور ویژه در ساخت راه های روستایی همیشه مشغول خدمت به مردم هستند.

وی ساخت راه های روستایی را عامل توسعه و رفاه در روستاها عنوان کرد و افزود: وظیفه دولت ایجاد تعادل و عدالت در سطوح مختلف جامعه بویژه روستاهاست که بایستی با صرف نظر از هزینه ها و با استفاده از تمام توان و ظرفیت برای تحقق این مهم تلاش کرد.

در ادامه مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی نیز با اشاره به تحقق طرح های اجرایی در حوزه فعالیت راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: امروز شاهد شکوفایی دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در چهل و چهارمین سالروز آن در شهرستان تفرش هستیم.

وی افزود: همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، سه طرح بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده ای در شهرستان تفرش به بهره برداری رسید که مجموع اعتبارات هزینه شده برای تکمیل این طرح ها ۳۱۵ میلیارد ریال است.

جهانی تصریح کرد: در راستای ارتقای رویه آسفالتی محور «تفرش - سه راهی شهراب» ۱۰ کیلومتر اجرای ماسه آسفالت و چهار کیلومتر روکش آسفالت با بهره گیری از فناوری نوین در نگهداری رویه آسفالتی راه ها تحت عنوان روکش آسفالت «اسلاری سیل» در مجموع با هزینه کرد ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا و امروز با حضور استاندار مرکزی افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: برای برخورداری کاربران جاده ای از مسیری ایمن در گردنه نقره کمر واقع در محور تفرش - سه راهی شهراب دو کیلومتر روشنایی طولی احداث شده نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

جهانی هدف از احداث روشنایی طولی در گردنه نقره کمر را افزایش ایمنی راه بویژه در ایام زمستان عنوان کرد و افزود: دلیل احداث روشنایی در محور تفرش - سه راهی شهراب بعلت داشتن زمستانهای سخت است که اغلب موجب وقوع مه غلیظ و کولاک شدید می شود، لذا با پیگیری های نماینده مردم شهرستانهای تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی و حمایت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در زمینه تأمین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز این تصمیم در اقدامی جهادی اجرایی شد و در کمتر از یکسال به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: سومین پروژه افتتاح شده در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تفرش، ساخت راه روستایی «جلایر - فریسمانه» به طول پنج کیلومتر بود که با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با اشاره به مشخصات فنی ساخت راه روستایی جلایر به فریسمانه گفت: این طرح شامل زیرسازی، اجرای بیس و آسفالت بود که پس از اتمام اجرای آسفالت، عملیات ایمن سازی آن شامل شانه سازی، نصب تابلو و علائم ایمنی نیز توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تفرش انجام شده است.

شهرستان تفرش با داشتن ۳۶۵ کیلومتر راه در نیمه شمالی استان مرکزی قرار دارد که از شمال به شهرستان ساوه، از جنوب به شهرستان آشتیان، از غرب به شهرستان فراهان و از شرق به استان قم منتهی می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.