| کد خبر: 250065 |

توقف 4 ساله طرح ساخت ایستگاه راه آهن نوبران به پایان رسید

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به ورود دادگستری استان مرکزی به موضوع توقف پروژه ساخت ایستگاه راه آهن بخش نوبران، گفت: با ورود دستگاه قضایی استان توقف 4 ساله طرح ساخت ایستگاه راه آهن نوبران به پایان رسید.

تین نیوز

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به ورود دادگستری استان مرکزی به موضوع توقف پروژه ساخت ایستگاه راه آهن بخش نوبران، گفت: با ورود دستگاه قضایی استان توقف 4 ساله طرح ساخت ایستگاه راه آهن نوبران به پایان رسید.

به گزارش تین نیوز ، حجت‌الاسلام‌ سید عبدالمهدی موسوی ضمن تأکید بر تشدید نقش نظارتی دستگاه قضا بر عملکرد دستگاه های دولتی، افزود: در راستای پیگیری اهداف سند تحول و تعالی دستگاه قضا و به جهت حفاظت و صیانت از حقوق عامه و بیت‌المال و همچنین نظارت بر افعال و ترک فعل های غیرقانونی مدیران، با صدور دستورات لازم و ورود رئیس حوزه قضایی نوبران به موضوع توقف پروژه ساخت ایستگاه راه‌آهن این شهر که علیرغم شروع عملیات اجرایی در سال 1398 متوقف شده بود؛ پس از پیگیری‌های متعدد در سطح استانی و ملی، مشکل به وجود آمده برطرف شد و اجرای این طرح به زودی از سر گرفته می شود.

وی ادامه داد: پس از انجام کارشناسی های لازم و بررسی صورت گرفته مشخص شد علت توقف عملیات عمرانی این طرح، اصرار بلاوجه معاونت ساخت و توسعه راه آهن و بنادر و فرودگاه های شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بر عدم لزوم پرداخت هزینه اخذ پروانه ساخت به شهرداری نوبران بوده که علی رغم صدور مجوز اخذ انشعاب برق موقت توسط شهرداری در سال 1398، موجب توقف پروژه شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: با برگزاری جلسات متعدد توسط رئیس حوزه قضایی بخش نوبران و انجام مکاتبات قانونی، لزوم پرداخت هزینه اخذ پروانه ساختمانی مستنداً به مرجع مذکور و اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی منعکس شد.

حجت‌الاسلام‌ موسوی تصریح کرد: در ادامه، در جلسه ای با حضور استاندار مرکزی و مدیران ارشد استانی و شهرستانی، هماهنگی لازم مابین دستگاه های اجرایی انجام گرفت و پروانه ساخت ساختمان ایستگاه راه آهن نوبران توسط شهرداری نوبران صادر شد. در نهایت مانع مورد نظر که موجب توقف 4 ساله پروژه و عدم استیفاء و تضییع حقوق عامه شده بود برداشته شد و مقرر شد گزارش اقدامات اجرایی که بزودی توسط مدیرکل ساخت راه آهن کشور انجام می شود به مرجع قضایی ارسال شود. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.