| کد خبر: 217249 |

واردات ماشین‌آلات فرسوده راه‌سازی به کشور ممنوع شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: واردات انواع ماشین‌آلات فرسوده راه‌سازی با هدف حمایت گسترده از واحد تولیدی هپکو اراک در سال جهش تولید از سوی وزارت صمت ممنوع شد.

تین نیوز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: واردات انواع ماشین‌آلات فرسوده راه‌سازی با هدف حمایت گسترده از واحد تولیدی هپکو اراک در سال جهش تولید از سوی وزارت صمت ممنوع شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سعید جعفری کرهرودی افزود: بر اساس دستور مستقیم وزارت صنعت، معدن و تجارت تمامی ثبت سفارش‌های ماشین‌آلات دست دوم و فرسوده راه‌سازی لغو شده است.

وی ادامه داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت موثر از واحدهای صنعتی و تولیدی در سال جهش تولید و پیشگیری از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال شرکت هپکو و  پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان صمت استان ثبت سفارش ماشین‌آلات معدنی متوقف و ثبت سفارشی بعد از ابلاغ هیئت محترم دولت صورت نپذیرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: با اجرای این مصوبه زمینه سفارش‌گیری برای محصولات این واحد صنعتی شتاب بیشتری گرفته و با آغاز روند تولید فزآینده مشکلات اصلی آن رفع و یکی از بزرگترین شرکت های مادر تخصصی کشور به مدار تولید بازمی‌گردد.

جعفری کرهرودی بیان کرد: واردات ماشین‌آلات راه‌سازی به کشور که بیشتر کارکرده هستند، یکی از عوامل مهم رکود شرکت هپکو اراک بود که انتظار می‌رود جلوگیری از واردات این محصولات گامی مهمی در جهت رونق دوباره این واحد تولیدی باشد.

هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.

این شرکت ۲۵ نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان و سوئد تولید می‌شوند.

شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار و مشکلاتی برای آن ایجاد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.