| کد خبر: 216953 |

استان مرکزی می‌تواند پایلوت تعمیر ماشین آلات راهداری باشد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: بودجه راهداری استان نسبت به ابتدای سال، 40 درصد افزایش یافته است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: بودجه راهداری استان نسبت به ابتدای سال، 40 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی زندی فر بیستم مردادماه در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه حجم کاری در حوزه حمل و نقل و راهداری بسیار زیاد است، تصریح کرد: در روزهای کرونایی شاید اسمی از مجموعه راهداری به میان نیامد، اما این اداره کل همچنان خدمات گسترده خود را با قدرت ارائه کرد. 75 محور اصلی، فرعی و شریانی در روزهای اوج بیماری توسط مجموعه راهداری مسدود شد و حتی برای ایجاد ایست بازرسی نیز اقدامات لازم به انجام رسید و اجازه داده نشد که کوچکترین خللی در برنامه های کاری ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه در طول ماه های گذشته به هیچ عنوان اجازه داده نشد که در جابجایی کالای اساسی خلل و مشکلی بروز کند، گفت: تمامی برنامه ها در آرامش و سکوت به انجام رسید، بیشترین حجم کالای اساسی از بندر امام حمل شد و در حال حاضر ذخیره خوبی از کالای اساسی وجود دارد.

زندی فر گفت: با وجود اینکه مجتمع های خدماتی و رفاهی ضرر و زیان بسیاری متحمل شدند، اما هیچ گونه اتفاق خاصی درخصوص خدمت رسانی آنها رخ ندارد و تیم های نظارتی به صورت مستمر شرایط را رصد می کنند.

وی دغدغه اصلی مجموعه راهداری استان مرکزی را حفظ ایمنی در جاده ها دانست و افزود: تمام تلاش ما این است که نقاط مستعد و حادثه خیز شناسایی و رفع مشکل درخصوص آنها صورت گیرد. در شرایط عادی میزان تردد از محورهای مواصلاتی استان مرکزی بین 500 تا 600 هزار وسیله نقلیه است که در روزهای خاص و تعطیلات به یک میلیون تردد هم می رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با بیان اینکه رفاهیات براساس عملکرد در حوزه ایمنی تعیین می شود، گفت: از ابتدای سال 99 تاکنون 132 کیلومتر شیب شیروانی در استان اصلاح شده است که تاثیر مستقیم در تصادفات و واژگونی ها دارد و با اصلاحات انجام شده کاهش 10 درصدی واژگونی نیز رقم خورده است.

وی با اشاره به اقدامات موثر این مجموعه در حوزه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: در سال گذشته باید 30 دستگاه بیل برفروب برای استان خریداری می شد که با کمک نیروهای بازنشسته و مهندسان شرکت هپکو 40 دستگاه بیل بروفروب ضایعاتی که باید فروخته می شد احیا و وارد مدار شد، همچنین استان مرکزی این توانایی را دارد که به عنوان پایلوت تعمیر انواع و اقسام ماشین آلات راهداری خدمت رسانی کند که اینکار باعث صرفه جویی دوسومی در قیمت خرید می شود.

وی صدور 86 موافقتنامه اصولی برای ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی، در دست بهره برداری بودن 23 مجتمع، فعالیت 10 پیمانکار در حوزه روکش آسفالت و پنج پیمکانکار امانی را از جمله اقدامات مجموعه راهداری استان مرکزی برشمرد و گفت: در حال حاضر 24 دوربین نظارتی، 26 دوربین ثبت تخلف در جاده های استان فعال است که 46 دستگاه به زودی به تعداد دوربین های ثبت تخلف افزوده می شد و البته در حال حاضر 10 دستگاه آماده بهره برداری است، همچنین سه دوربین توزین در حال حرکت نیز در دست بهره برداری قرار دارد که جزو تعهدات سازمان در حوزه مبارزه با قاچاق قرار دارد.

زندی فر قرار داشتن استان مرکزی در بین سه استان برتر کشور به لحاظ داشتن 310 کیلومتر روشنایی، رفع نقاط حادثه خیز در استان که از 117 مورد در سال 1386 به هشت نقطه در سال 1399 رسیده است، جمع آوری تابلوهای اضافی از سطح جاده ها و بروزرسانی آنها هر هفت سال یکبار، خط کشی راه های روستایی، افزایش 40 درصدی بودجه اداره کل نسبت به بودجه ابتدای سال را از جمله اقدامات انجام شده دانست و افزود: پروژه های هفته دولت این اداره کل در سال 99 بالغ بر 13 پروژه با اعتبار 35 میلیارد تومان است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.