| کد خبر: 191273 |

۳۸۱ هزار و ۴۷۹ تن کالا از گمرکات استان مرکزی صادر شد

۳۸۱ هزار و ۴۷۹ تن کالا از ابتدای سال جاری تا کنون از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است.

تین نیوز

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: ۳۸۱ هزار و ۴۷۹ تن کالا از ابتدای سال جاری تا کنون از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،  اسماعیل حسینی افزود: صادرات این کالاها از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار در صد افزایش دارد.

وی ادامه داد: این کالاها به ارزش ۲۲۵ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۶۹۳ میلیون ریال به مقصد ۵۸ کشور از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و ترکمنستان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطر نشان کرد: انواع هیدروکربورها، آبمیوه و رانی، میلگرد آجدار، پلی اتیلن سنگین، تینر فوری، شیشه، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سبک خطی و بلور عمده کالاهای صادر شده بوده است.

حسینی گفتمیران واردات ک الا به این استان نیز امسال ۴۷ هزار و ۸۹۹ تن کالا به ارزش ۱۰۹ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۸۳۸ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۷۰ و ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این کالاها از ۴۵ کشور جهان از جمله ترکیه، چین، آلمان، هند و ایتالیا به استان مرکزی وارد شده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: مواد اولیه پوشک، ماشین آلات، اجزا و قطعات، پاکت آبمیوه، درب قوطی آسان بازشو آلومینیومی، خمیر کاغذ، پوره، رنگ خوراکی، کنسانتره، مونو پروپیلن گلیکول و شمش آلومینیوم عمده کالاهای وارد شده به استان بوده است.

حسینی گفت: ۱۲۲ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۵۱ میلیارد و ۱۲۴ میلیون و ۳۶۷ هزار ریال امسال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش به ترتیب ۱۵ و ۱۱۲ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: سیگار، لوازم یدکی خودرو، جرثقیل، لوازم خانگی برقی، پارچه، لوازم خانگی غیر برقی و موبایل عمده کالاهای قاچاق کشف شده در این مدت بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۵۲ میلیارد و ۸۳۱ میلیون ریال در آمد ملی و استانی نیز امسال در گمرکات این استان حاصل شده که شاخص مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش دارد.

حسینی ادامه داد: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در این مدت ۳۰۴ میلیارد و ۵۶۳ میلیون و ۱۸۷ هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.