| کد خبر: 267446 |

عملیات تعریض جاده کندوان سرعت می گیرد

فرماندار چالوس گفت: روند طرح ملی تعریض جاده کندوان حدفاصل مرزن آباد - دزدبن با مصوبه های جدید شتاب می گیرد

تین نیوز

عملیات اجرایی طرح تعریض جاده کندوان به طول حدود ۱۵ کیلومتر از سال ۱۳۹۷ از محدوده مرزن آباد - دزدبن شروع شد و قرار بود مدت سه سال به سرانجام برسد که چنین نشد.
طبق آخرین گزارش ها از منابع رسمی از طول این مسیر حدود پنج کیلومتر آن که گام نخست این طرح بوده تا حدودی به سرانجام رسیده ولی هنوز به علت اختلاف سطح، نداشتن سامانه روشنایی، علائم هشدار دهنده و روکش آسفالت کامل زیر بار ترافیک نرفته است.
رفع گره های کور ترافیکی در راستای بهره برداری از قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال در محدوده شهری مرزن آباد، جلوگیری از یکطرفه شدن جاده کندوان در زمان اوج سفرها از منطقه دزدبن تا مرزن آباد و در نهایت رفع نگرانی و دغدغه چندین ساله ساکنان نقاط شهری و روستایی پیرامون بخش مرزن آباد ناشی از این معضل ادامه دار از مهم ترین اهدافی است که برای اجرای این طرح پیش بینی شده بود.

محمد شریفی فرماندار چالوس در نشست شورای اداری شهرستان افزود: از زمان عهده دار شدن این مسوولیت از اواخر آبان ماه امسال تاکنون یکی از مهم ترین طرح های اولویت دار رفع موانع و مشکلات روند اجرایی این طرح به عنوان میراثی که از گذشته به این دولت رسیده بوده است و به همین خاطر هفته جاری با پیگیری ها و نامه نگاری های متعدد با مسوولان کشوری و استانی نتیجه داد.

وی بیان داشت: در این زمینه نشستی با مسوولان کلان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در محل اجرای طرح برگزار شد و پس از بیان موانع و مشکلات روند اجرای طرح خوشبختانه برای رفع این موانع مصوبه های خوبی داشتیم که با اجرایی شدن آن روند اجرای طرح شتاب خواهد گرفت.

در این زمینه نشستی روز دوشنبه با حضور مدیرکل شرکت ساخت و توسعه راه های شمال ، معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری و شماری از مدیران استانی و محلی در محل اجرای طرح واقع در بخش مرزن آباد چالوس برگزار شد. تملک اراضی، جلوگیری از فعالیت کارگاه سنگ شکن، جابه جایی مستحدثات مانند شبکه های برق، گاز و آب در مسیر اجرا و کم کاری صاحبان دکه ها برای آزاد سازی حریم از جمله مشکلاتی بود که در این نشست مطرح شد.
تکمیل پنج کیلومتر گام نخست طرح تا شهریور ماه و همراهی مسوولان در رفع موانع و مشکلات مطروحه روند اجرا از جمله موضوعات مورد مصوب در این نشست مطرح شد و مسوولان وعده دادند مدت یک ماه آینده همه این موانع را برطرف کنند.

فرماندار چالوس گفت : جاده کندوان با توجه به آنکه نقطه اتصال پایتخت به غرب مازندران و استان گیلان است و بنابراین روزانه هزاران خودرو در این محور گذر می کند، ضرورت دارد با توجه به گردشکرپذیر بودن چالوس هرچه زودتر به سرانجام برسد.

شریفی در ادامه تاکید کرد: هرگونه کوتاهی در ارائه خدمات به مردم در این دولت جهادی توجیه پذیر نیست و اگر کوتاهی از هر مدیر دستگاه اجرایی گزارش شود بدون مماشات با او بر خورد خواهد شد.

مسوولان با خدمات مطلوب بستر انتخاب برای حضور مردم فراهم کنند

وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه همایش ملی انتخابات در کشور گفت: مسوولان باید با ارائه خدمات مطلوب توطئه های دشمن که با فرافکنی از طریق رسانه ها سعی در تقویت شکاف میان دولت و ملت دارد، خنثی کنند.

فرماندار چالوس با انتقاد از کمبود امکانات و ضعف خدمات در مراکز درمانی به ویژه بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس گفت : بازدیدهای سرزده ای که چندین بار از این مجموعه انجام گرفته غالب بیماران از این وضعیت گلایه داشتند، موضوعی که به زودی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران در میان گذاشته می شود و باید پاسخگوی این نارسایی باشد.

در این نشست ، برنامه ریزی برای برگزاری هرچه بهتر مناسبت های دهه مبارک فجر ، تعیین تکلیف سایت زباله کارخانه بیوگاز ، رفع مشکل روشنایی معابر شهری ، جمع آوری زباله های عفونی ، زمان بندی برای کنده کاری ها در آستانه انتخابات و عید نوروز و ذخیره سازی کالاهای تنظیم بازار در شب عید از جمله مشکلات و خواسته هایی بود که از سوی اعضای شورای اداری شهرستان مطرح شد.

چالوس با برخورداری از سه نقطه شهری و ۱۶۰ نقطه روستایی به عنوان اولین شهرستان غربی مازندران است که در مسیر آزاد راه تهران - شمال و جاده کندوان قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.