| کد خبر: 263909 |

تکمیل جاده هراز نیازمند ۵۰۰۰ میلیارد تومان

معاون عمرانی استاندار مازندران، گفت: برای ادامه چهارخطه شدن جاده هراز بیش از ۳۰ کیلومتر باقی مانده و تکمیل این جاده به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

تین نیوز

 معاون عمرانی استاندار مازندران، گفت: برای ادامه چهارخطه شدن جاده هراز بیش از ۳۰ کیلومتر باقی مانده و تکمیل این جاده به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به تین نیوز به نقل از ایسنا، احمد توکلی امروز در حاشیه بازدید از کارگاه های فعال و عملیات درحال اجرای پل و تونل های در دست ساخت جاده هراز  گفت: بیش از ۳۰ کیلومتر باقیمانده از عملیات تعریض جاده هراز مربوط به سخت ترین مسیرعبوری این جاده در عمق های زیاد در دل کوه واقع شده که برای عبور از آن باید چندین دستگاه تونل و پل های بزرگ وکابلی ساخته شود که با برآوردهای حال حاضر برای تکمیل آن نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان اعتباراست.
وی با اشاره به اینکه با توجه به حجم بالای تردد و لزوم بالا بردن ایمنی در جاده هراز برای حفظ سلامت شهروندان تعریض هرچه زودتر این جاده با اختصاص اعتبارهای ملی ضروری است، اضافه کرد: اعتبار تخصیص داده شده امسال برای ادامه تعریض جاده هراز حدود ۸۰ میلیارد تومان بوده است که با توجه به حجم و نوع عملیات در حال اجرا در این جاده، بسیار کم و ناچیز است.

توکلی افزود: جاده هراز یکی از مهمترین و کوتاه ترین مسیرهای منتهی پایتخت به شمال کشور به شمار می رود که از ۱۰۱ کیلومتر مسافت این در حوزه استحفاظی مازندران، تاکنون حدود ۷۰ کیلومتر آن به طور کامل تعریض و چهار خطه شده است.
معاون عمرانی استاندارمازندران اظهار کرد: عملیات چهار خطه شدن جاده هراز از سال ۱۳۸۹شروع شد که اختصاص کم و قطره چکانی اعتبارها در سالهای گذشته باعث طولانی شدن طرح های عمرانی در این جاده شده است.
توکلی با اظهار اینکه در حال حاضر ۶ کارگاه و شرکت پیمانکاری به صورت تمام وقت برای ادامه ساخت تونل، پل کابلی و ادامه تعریض جاده باقیمانده فعالیت دارند، به گستردگی وحجم بالای کار در۳۰ کیلومتر باقی مانده اشاره کرد و گفت: ساخت چندین دستگاه پل از جمله پل بایجان، زیارباغ، پلور، تکاور، و تونل های شنگلده وگزنک همزمان درحال ساخت است.

وی اضافه کرد: سخت ترین بخش تعریض جاده هراز که اکنون درحال اجرا است، ساخت سه دستگاه پل کابلی که هرکدام ازآنها۱۸۰ متر، ۲۵۰ متر و ۴۶۰ متر طول مسیر و در مسیر دره و سخت گذر این جاده است، که با پیشنهادهای داده شده برای کیفی و زیبایی بخشی ادامه ساخت و حاشیه های آن داده شده، علاوه بر امنیت تردد خودروها در مسیر تردد، باعث ایجاد منطقه گردشگری در مسیر پل ها نیز پس از بهره برداری خواهد شد.
معاون عمرانی استاندارمازندران یکی از مشکلات خاص وعمده در جاده هراز را حجم بالای تردد روزانه وحتی شبانه دراین جاده اعلام کرد و گفت: محدویت های زمانی برای بسته نگه داشتن جاده و نیز شرایط خاص آب وهوایی دربخش لاریجان آمل، از دیگر چالش های موجود با توجه به حجم بالای عملیات عمرانی در جاده هراز است.

توکلی ادامه داد: با همه این شرایط دولت بسیار مصمم است که در سریع ترین زمان ممکن، طرح چهارخطه شدن جاده هراز به عنوان یکی از جاده های شریانی در کشور را به سرانجام برساند.
وی با اشاره به اینکه درمحدوده روستای بایجان تا پلیس راه بایجان با توافق با مالکان واحدهای کسبی در مسیر تعریض جاده انجام و ۶ دهنه مغازه تملک و مسیر آزاد شد، گفت: حدود چهارونیم کیلومتر از محدوده پلیس راه تا حدفاصل تونل وانا و نیز محدود بلبل خوان به طول دو ونیم کیلومتر عملیات جاده سازی و تعریض آن در حال انجام است و حداقل تا دهه فجر امسال افتتاح و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.