| کد خبر: 262191 |

محدودیت‌ های ترافیکی به جاده‌ های مازندران بازگشت

رئیس پلیس راه مازندران از اعمال اجرای طرح محدودیت های ترافیکی با هدف تسهیل در تردد خودرویی در محورهای ارتباطی این استان خبرداد.

تین نیوز

رئیس پلیس راه مازندران از اعمال اجرای طرح محدودیت های ترافیکی با هدف تسهیل در تردد خودرویی در محورهای ارتباطی این استان خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ یدالله جهان تاب وضعیت ترافیک در مسیر جنوب به شمال جاده چالوس حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه را در زمان حاضر سنگین اعلام کرد.

وی با بیان این که، محورهای شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، اظهار داشت: در آزاد راه تهران شمال و محورهای هراز و فیروزکوه، تردد خودروها بصورت عادی و روان در جریان است.

وی از رانندگان وسایل نقلیه خواست علاوه بر مدیریت سفر و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کند تا سفری امنی و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

رییس پلیس راه مازندران، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه ساز عنوان کرد و ادامه داد: پلیس به شدت با این گونه تخلفات برخورد می کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

سرهنگ جهان تاب محدودیت های ترافیکی در محورهای ارتباطی مازندران را به شرخ زیر اعلام کرد:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه پنجم مهرماه تا ساعت هفت صبح روز شنبه هشتم ماه جاری از محورهای کرج چالوس، هراز و فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محور کندوان:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پنجم و ششم مهرماه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران ممنوع است و در صورت اعلام مامورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همانروز از میدان امیرکبیر کرج و آزاد راه تهران شمال بسمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای جمعه و شنبه هفتم و هشتم مهرماه از کرج و ابتدای آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران بصورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

محور هراز:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه هفتم مهرماه جاری در صورت سنگین بودن بار ترافیکی از شمال به جنوب به صورت یکطرفه خواهد بود.

به استثنای حاملان موادسوختی و یا فاسدشدنی، تردد تمام تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است.

تردد تمام کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه پنجم مهرماه و همچنین از ساعت ۷ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم ماه جاری از محور هراز ممنوع است.

اجرای محدودیت های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و با توجه به شرایط ترافیکی محورها هرگونه تغییر در ساعت و با نحوه اجرا محتمل خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.