| کد خبر: 229206 |

چهار خطه کردن محور کندوان تا پایان فعالیت دولت دوازدهم افتتاح می‌شود

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران با تاکید بر رفع موانع در مسیر اجرای طرح تعریض و چهارخطه کردن مرزن آباد تا دزدبن جاده در جاده چالوس گفت که فاز نخست این طرح ملی تا پایان فعالیت دولت دوازدهم افتتاح می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران با تاکید بر رفع موانع در مسیر اجرای طرح تعریض و چهارخطه کردن مرزن آباد تا دزدبن جاده در جاده چالوس گفت که فاز نخست این طرح ملی تا پایان فعالیت دولت دوازدهم افتتاح می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا ، احمد توکلی روز سه شنبه در نشستی با پیمانکار در محل اجرای طرح در منطقه مرزن آباد چالوس ، افزود : اجرای کامل این طرح باید در اولویت برنامه های مسئولان استانی و شهرستانی باشد چون به اندازه کافی روند اجرای آن طولانی شده است.

وی گفت : در حال حاضر اجرای طرح با مشکلاتی مانند دریافت مجوزهای زیست محیطی و منابع طبیعی ، جابه جایی مستحدثات مانند تیرهای برق و کمبود اعتبار رو به رو است ولی می توان با هم افزایی و تدبیر درست مشکلات را رفع کرد.

توکلی با اظهار این که همزمان با تکمیل طرح آزاد راه تهران - شمال، این مسیر هم قادر به ارائه خدمات در سطح ملی خواهد بود ، افزود : جاده کندوان هیچگاه نباید مورد غفلت قرار گیرد و باید با اجرای چنین طرح هایی نسبت به ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز آن تلاش کرد.

وی پرداخت خسارت زیست محیطی ناشی از قطع درختان مزاحم در مسیر اجرای طرح به دولت را خواسته منطقی مسئولان منابع طبیعی دانست و ادامه داد : میزان خسارت برآورد شده حدود چهار و نیم میلیارد تومان است و وزارت راه و شهرسازی باید این میزان خسارت را پرداخت کند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران تاکید کرد : با توجه به ابلاغ تخصیص حدود ۱۰ میلیارد تومان برای تسریع در روند اجرایی فاز اول و دوم این طرح ملی ، اداره کل راه و شهرسازی ملزم است تا ماه آینده خسارت تعیین شده را پرداخت کند و منابع طبیعی هم هم باید با قطع تعداد درختان مزاحم داخل مسیر طرح همراهی کند.

وی همچنین از مسئولان شرکت توزیع برق نیز خواست تا هرچه زودتر نسبت به جابه جایی مستحدثات مزاحم در مسیر اجرای طرح اقدام کنند.

توکلی گفت : این آمادگی وجود دارد تا با نامه نگاری با مسئولان پلیس راه کشور به منظور ادامه فعالیت پیمانکار به صورت مستمر ، در پایان هفته نسبت به دریافت مجوزهای لازم برای اعمال محدودیت های ترافیکی اقدام کرد.

عملیات اجرایی این طرح ملی از سال ۱۳۹۷ به طول حدود ۱۵ کیلومتر و پیش بینی اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان با هدف رفع گره های کور ترافیکی در راستای بهره برداری از قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال آغاز شد.

بهره برداری از این مسیردر محدوده شهری مرزن آباد علاوه بر این که از یکطرفه شدن جاده کندوان جلوگیری می کند ، مشکلات ساکنان روستاهای این منطقه را بابت ترافیک حاکم بر مسیر در زمان اوج سفرها از منطقه دزدبن تا مرزن آباد کاهش می دهد.

مسیر ارتباطی چالوس - کرج که با نام جاده کندوان شناخته می شود حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد و تنها راه ارتباطی زمینی پایتخت به شهرهای گردشگرپذیر غرب مازندران است.

نیمی از طول این مسیر کوهستانی و پرتردد در حوزه جغرافیایی شهرستان چالوس واقع است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.