| کد خبر: 149372 |

پیش‌بینی مواج شدن دریای مازندران

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران گفت: دریای خزر طیّ امروز و فردا چهارشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

تین نیوز
رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران گفت: دریای خزر طیّ امروز و فردا چهارشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.
 
سیدباقر سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: براساس آخرین گزارش بویه‌های هواشناسی، بیشینه ارتفاع موج در محل بویه‌های بندر امیرآباد و نوشهر به‌ترتیب برابر 245 و 265 سانتی‌متر، دمای سطح آب در محل بویه بندر امیرآباد 26.4 درجه سانتی‌گراد و بیشینه سرعت وزش باد در محل بویه بندر نوشهر 8 متر بر ثانیه را نشان می‌دهند.
 
وی بیان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوی و دریایی، وضعیت جوی طی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه در مناطق ساحلی بارانی است و به‌دلیل تداوم وزش باد نسبتاً شدید از سمت شمال شرقی، نیمه جنوبی دریای خزر طیّ روزهای سه شنبه و چهارشنبه موّاج پیش‌بینی می‌شود که البته شدت آن در سمت گیلان و غرب مازندران بیشتر خواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران تصریح کرد: از بامداد پنج‌شنبه با وجود بارش باران در نتیجه کاهش شدت وزش باد در دریا شاهد کاهش تدریجی ارتفاع موج خواهیم بود؛ به طوری‌که از بعد از ظهر روز پنج‌شنبه و جمعه وضعیت دریا به‌صورت موج کوتاه و گاهی نسبتاً مواج پیش‌بینی می‌شود.

این مسؤول یادآور شد: بیشینه سرعت وزش باد طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سواحل و فراساحل گیلان و غرب مازندران تا 16 متر بر ثانیه و بیشینه ارتفاع موج در این مناطق تا سه متر مورد انتظار است.

سلطانی در پایان گفت: به صیادان  توصیه می‌شود طی امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه) همچنان از فعالیت در دریای مازندران پرهیز کرده و کارشناسان بنادر شیلاتی از ظهر پنج‌شنبه برای صید برنامه‌ریزی کنند.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.