| کد خبر: 266668 |

عملیات تکمیل کریدور غرب در حوزه لرستان ۷۵ درصد پیشرفت دارد

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: عملیات تکمیل ۱۰۰ کیلومتر از جاده خرم آباد - نورآباد به عنوان بخشی از کریدور غرب در محدده استان با ۷۵ درصد پیشرفت کاری در دست اقدام است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: عملیات تکمیل ۱۰۰ کیلومتر از جاده خرم آباد - نورآباد به عنوان بخشی از کریدور غرب در محدده استان با ۷۵ درصد پیشرفت کاری در دست اقدام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  بهزاد شاکرمی در بازدید از طرح چهارخطه خرم آباد – نورآباد ( مرکز شهرستان دلفان) اظهار داشت: کریدور غرب به طول یک هزار و ۵۳۰ کیلومتر از مرز بازرگان آغاز و با یک کریدور چهار خطه اوراسیا را به بندر امام خمینی(ره) و آب های آزاد وصل می کند که جاده خرم آباد به نورآباد با طول ۱۰۰ کیلومتر بخشی از این مسیر است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای احداث این مسیر در چهار قطعه افزود: قطعه اول به طول ۴۱ کیلومتر از خرم آباد تا پلیس راه الشتر ( مرکز شهرستان سلسله) افتتاح شده و قطعه ۱۹ کیلومتری دوم تا شهر فیروزآباد است که ۱۳ کیلومتر آن زیر بار ترافیک قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به آسفالت ۶ کیلومتر باقی مانده از این قطعه تا پایان امسال بیان کرد: قطعه سوم از فیروزآباد تا نورآباد ۲۶ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیک قرار دارد و تا پایان سال نیز چهار کیلومتر از این مسیر آماده بهره برداری می شود.

شاکرمی یادآور شد: قطعه چهارم به سمت فیروزآباد - الشتر با ۱۴ کیلومتر در مراحل نهایی است و با آسفالت ۵۰۰ متر باقی مانده، امسال زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: این محور ۱۰۰ کیلومتری چهار خطه در مجموع ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون سه هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال به ارزش روز بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان مطالبات پیمانکار طرح را یک هزار میلیارد ریال برشمرد و ادامه داد: برای تکمیل این محور در قالب چهارخطه و بخشی از کریدور غرب ۲ هزار میلیارد ریال نیاز است که در صورت اختصاص اعتبارات مصوب سفر امسال تکمیل می شود.

شاکرمی تاکید کرد: محور خرم آباد - نورآباد چهار نقطه حادثه خیز در پیچ کاکارضا، ورودی شهر فیروزآباد، پیچ گاوکش و حدفاصل پل دوآب تا روستای مومن آباد داشت که سه نقطه اول ایمن سازی شده است و محدوده پل دوآب نیز تا قبل از سال جدید ایمن می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.