| کد خبر: 266057 |

نقش مکمل و متقابل ایران و ترکیه در زمینه های ترانزیت و حمل ونقل

معاون وزارت خارجه ترکیه که برای برگزاری نشست مشورت های سیاسی معاونین وزرای خارجه ایران و ترکیه و شرکت در کنفرانس بین المللی فلسطین به تهران سفر کرده است، با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

تین نیوز

معاون وزارت خارجه ترکیه که برای برگزاری نشست مشورت های سیاسی معاونین وزرای خارجه ایران و ترکیه و شرکت در کنفرانس بین المللی فلسطین به تهران سفر کرده است، با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

 

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، «احمد ییلدیز» و «مهدی صفری» معاونین وزیران خارجه ترکیه و ایران طی رایزنی ، با اشاره به اراده جدی رهبران برای گسترش روابط اقتصادی فیمابین و هدف گذاری ارتقای حجم تجارت به ۳۰ میلیارد دلار در سال، طیف گسترده ای از موضوعات را در زمینه همکاری های پولی- بانکی، گمرکی، ترانزیت و حمل و نقل، توسعه تجارت مرزی و رفع موانع ارتقای حجم تجارت، همکاری در زمینه انرژی، گاز و برق و سرمایه گذاری های مشترک مورد بحث و گفت وگو قرار دادند. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به مشکلات موجود در تردد کامیون ها در مرز بازرگان -گوربولاغ افزود: لازم است مدیران پایانه های دو طرف با دیدارهای مستمر  تدابیر لازم را برای تسریع در اتمام فعالیت های عمرانی و  پیش بینی اقدامات جایگزین برای تردد کامیون ها در طول دوره بازسازی اتخاذ نمایند تا مشکلات به وجود آمده تقلیل یابد. 

صفری همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران و ترکیه، نقش مکمل و نیاز متقابل دو کشور در زمینه ترانزیت و حمل و نقل، بر ضرورت همکاری های بیشتر بین وزارت خانه های ذیربط دو طرف تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه ترکیه نیز با توجه به اهمیت همکاری های بیشتر وزرارت خانه های تخصصی ۲ کشور، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی را فرصت خوبی برای طرح و پیگیری موانع موجود و جستجوی راه حل ها توصیف کرد و راهبری وزارت خارجه های ۲ کشور و تشویق نهادهای تخصصی برای همکاری سازنده را مهم ارزیابی کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.