| کد خبر: 267099 |

۳۰ کیلومتر از آزادراه قم- تهران بهسازی می شود

رئیس اداره نگهداری راههای این اداره کل از تکمیل طرح بهسازی ۳۰ کیلومتر از آزادراه قم- تهران خبرداد.

تین نیوز

 

رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم خبرداد: درقالب طرحی پیمانی و اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال، طرح بهسازی ۳۰ کیلومتر از آزادراه قم- تهران، در۵ قطعه اجرا و به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزرات راه وشهرسازی، محمد معارف وند، رئیس اداره نگهداری راههای این اداره کل از تکمیل طرح بهسازی ۳۰ کیلومتر از آزادراه قم- تهران خبرداد.

وی درتکمیل خبر فوق افزود: آزادراه قم- تهران، به عنوان سومین محور ترافیکی کشور، نقشی اساسی در ارتباط ۱۷ استان با مرکز کشور دارد.

معارف وند اضافه کرد: با توجه به موقعیت ویژه این آزادراه مهم کشوری، ضروریست که درقالب طرحهای عمران جاده ای متناسبی، نسبت به صیانت و ارتقا سطح سرویس در آن اقدام شود.

وی درادامه به اجرای طرح بهسازی ۳۰ کیلومتر از آزادراه قم- تهران اشاره کرد و گفت: طی اجرای این پروژه که دربازه زمانی یکساله ای اجرا و به بهره برداری رسید، ۵ قطعه از این آزادراه( درهردو لاین) بهسازی شد.

رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم دربخش دیگری از این خبر به موقعیت ۵ قطعه بهسازی شده پرداخت و توضیح داد: قطعات اول و دوم درلاین غربی( باند تهران- قم) در کیلومتر  ۱ تا ۴ و کیلومتر  ۳۳ تا ۴۴ و قطعات سوم و چهارم درلاین شرقی( باند قم- تهران) کیلومتر ۴۶ تا ۵۲ و کیلومتر ۵۴ تا ۵۸ و کیلومتر ۱ تا۷، اجرا و به بهره برداری رسید.

محمد معارف وند میزان اعتبار تخصیصی این پروژه را افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان و افزود: تمامی اعتبار طرح به صورت ملی و از محل اعتبارات سازمان ر اهداری و حمل ونقل جاده ای تامین شده است.

وی درخصوص مشخصات فنی پروژه بهسازی ۳۰ کیلومتر از آزادراه قم- تهران اظهار داشت: براساس مطالعات و بازدیدهای میدانی صورت گرفته، متناسب با وضعیت هرقطعه از آزادراه، نسبت به اجرای طرح بهسازی آن درقالب اقدامات متفاوت مانند درزگیری با قیر پلیمری، لکه گیری هندسی، ماسه آسفالت،  اجرای روکش آسفالت(توپکا)،اجرای اسلاری سیل اقدام به عمل آمد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.